دانلود پاورپوینت مدیریت اخلاق

دانلود پاورپوینت مدیریت اخلاق

0 2.1k
دانلود پاورپوینت مدیریت  اخلاق

دانلود پاورپوینت مدیریت  اخلاق
فرمت:pptx
تعداد صفحات فایل:61 اسلاید
شرح مختصر:

الف: مردم! به درستي که مرا بر شما حقي است و شما را بر من حقي. حقي که شما بر من داريد اين است که خيرخواه شما باشم، در راه افزون ساختن اموال (اسباب رفاه و آسايش) شما همت گمارم، در امر آموزش شما بکوشيم، تا از ورطه جهل رهايي يابيد و به شما آداب (زندگي فردي و سلوک اجتماعي) بياموزم تا دانا و فرهيخته گرديد و اما حق من بر شما اين است که بر بيعتي که با من بسته ايد وفادار بمانيد، در حضور من و در پشت سر، خيرخواه من باشيد و نصيحتم کنيد، آنگاه که شما را بخوانم، اجابت کنيد و چون دستوري به شما دهم، ااطاعت نماييد. 
ب: فقد جعل الله سبحانه لي ....
خداوند سبحان براي من بر شما به جهت زمامداري و حکومت حقي قرار داده، و براي شما همانند حق من، حقي تعيين فرموده است ... حق به نفع هيچکس به جريان نمي افتد مگر اين که بر عليه او نيز جاري شود و بر عليه هيچکس جاري نمي شود مگر اين که به نفع او نيز جريان يابد.
ج: حق علي الامام ان يحکم بما انزل الله ...
حاکم جامعه بايد بر اساس قوانين الهي حکم راند و امانتي را که (از جانب مردم) بر عهده گرفته است، پاس دارد (يعني مطابق عهدي که با مردم بسته است، عمل کند). و چون چنين کند، مردم وظيفه خواهند داشت که به سخنان او گوش فرا دهند، اطلاعتش کنند و وقتي آن ها را بخواند، دعوتش را اجابت کنند. 


6,000 تومان