دانلود مقاله مقاومت علف هاي هرز به علف كش ها

دانلود مقاله مقاومت علف هاي هرز به علف كش ها

0 1.7k
دانلود مقاله مقاومت علف هاي هرز به علف كش ها

با دانلود مقاله در مورد مقاومت علف هاي هرز به علف كش ها در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله مقاومت علف هاي هرز به علف كش ها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله مقاومت علف هاي هرز به علف كش ها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد مقاومت علف هاي هرز به علف كش ها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:4 صفحه

قسمتی از فایل:

 در حال حاضر رايج ترين بحث در علف هاي هرز ،پيدايش علف هاي هرز مقاوم به علف كش و تغيير گونه هاي علف هرز است . علف هاي هرز مقاوم با يك سرعت هشدار دهنده در حال گسترش هستند .مقاومت به علف كش پديده اي خاص نيست و در واقع مقاومت به آفت كش ها يك مشكل جهاني است كه به هيچ دسته خاصي از آفات محدود نمي شود . اولين گزارش هاي مربوط به مقاومت حشرات به حشره كش ها در سال 1908 ،مقاومت عوامل بيماري زا به قارچ كش ها در سال 1940 و مقاومت علف هاي هرز به علف كش ها (تريازين ها) در سال 1968 ارائه شدند . مقاومت علف هاي هرز نسبت به علف كشها به صورت تصاعدي رو به افزايش است و حتي علف كشي مانند گليفوسيت كه از مطمئن ترين علف كش ها از نظر بروز مقاومت محسوب مي شد نيز تا سال 2000 سه گونه علف هرز نسبت به آن مقاوم شده اند. تا كنون 294 بيوتيپ از 153 گونه از علف هاي هرز نسبت به علف كش هاي مختلف مقاوم شده اند (91 گونه دو لپه اي و 62 گونه تك لپه اي)

كه از اين تعداد حدود 200 بيوتيپ آن از سال 1980 به بعد مقاوم شده اند . شكل 3 روند افزايش تعداد بيوتيپ هاي مقاوم در طي 50 سال اخير را نشان مي دهد 

4,000 تومان