دانلود مقاله فصاحت در نهج ‏البلاغه

دانلود مقاله فصاحت در نهج ‏البلاغه

0 2.1k
دانلود مقاله فصاحت در نهج ‏البلاغه

با دانلود مقاله در مورد فصاحت در نهج ‏البلاغه در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله فصاحت در نهج ‏البلاغه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله فصاحت در نهج ‏البلاغه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد فصاحت در نهج ‏البلاغه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:9 صفحه

قسمتی از فایل:

 برخی علما اعتقاد دارند که نهج البلاغه جزء احادیث مرسل و استناد آن به امام علی(ع) مشکوک است، از این رو قابل عمل نمیباشد، پس چرا نهج‏البلاغه پس از قرآن بزرگ‏ترین کتاب است؟

مرحوم سید رضی از میان سخنان و کلمات امام علی(ع) برخی را که از جهت فصاحت و بلاغت بر دیگر سخنان حضرت برتر تشخیص داد، در کتابی جمع آوری نمود و نام آن را "نهج‏البلاغه" گذاشت اگر چه احادیث نهج البلاغه مرسل است و ایشان در یکایک خطبه‏ها و کلمات قصار اسناد آن را ذکر نکرده، لیکن بدین معنا نیست که سند ندارند و استنادشان به امام علی(ع) مشکوک میباشد. بر اثر حوادث زمان برخی از منابع قدیمی و کتاب‏های پرارزشی که در دست سید رضی بود، از جمله کتابخانه هشتاد هزار کتابی سید مرتضی، از بین رفت.لیکن خیلی از خطبه‏ها، نامه‏ها و کلمات حکمت‏آمیز نهج البلاغه را بسیاری از نویسندگانی که قبل از سید رضی میزیستند، در کتاب‏های خود آوردند

4,000 تومان