دانلود مقاله نقش مالچ ها (خاکپوش ها) در زراعت ديم

دانلود مقاله نقش مالچ ها (خاکپوش ها) در زراعت ديم

0 2.3k
دانلود مقاله نقش مالچ ها (خاکپوش ها) در زراعت ديم

با دانلود مقاله در مورد نقش مالچ ها (خاکپوش ها) در زراعت ديم در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله نقش مالچ ها (خاکپوش ها) در زراعت ديم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله نقش مالچ ها (خاکپوش ها) در زراعت ديم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد نقش مالچ ها (خاکپوش ها) در زراعت ديم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:9 صفحه

قسمتی از فایل:

 چکيده

مقصود از مالچ عبارتست از هر ماده اي که در سطح خاک روئيده و در همان محل نگهداري شده,هر ماده اي که در خاک روئيده ولي قبل از قرار گرفتن در جاي اصلي خود تغيير ماهيت داده شده باشدرا شامل مي شود.

دلائل استفاده از مالچ ها شامل : تعديل درجه حرارت خاک اثرات عناصر غذائي خاک کنترل شوري خاک بهبود ساختمان خاک کنترل کيفيت گياه و کنترل علفهاي هرز مي باشد.

بسياري از خواص و شرايط خاک به طور مستقيم يا غير مستقيم تحت تاثير مالچ ها قرار مي گيرند. از جمله اين خواص : آب خاک از طريق کنترل روناب افزايش نفوذپذيري کاهش تبخير و کنترل علف هرز درجه حرارت خاک از طريق ممانعت از تابش خورشيد و غيره ... مي باشد.

در مناطقي که خاک به طور موثري از مالچ پوشيده شده افزايش عملکرد غالباً قابل توجه است . افزايش عملکرد ناشي از افزايش رژيم آّب و درجه حرارت خاک , اصلاح ساختمان خاک , اصلاح شوري خاک و کنترل فرسايش و ساير عوامل خاکي و محيطي گياه در ارتباط با استفاده از مالچ ها بوده است .


4,000 تومان