دانلود مقاله زمينه سازي ائمه براي غيبت

دانلود مقاله زمينه سازي ائمه براي غيبت

0 2.8k
دانلود مقاله زمينه سازي ائمه براي غيبت

با دانلود مقاله در مورد زمينه سازي ائمه براي غيبت در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله زمينه سازي ائمه براي غيبت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله زمينه سازي ائمه براي غيبت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد زمينه سازي ائمه براي غيبت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

 مساله «غيبت» و «مهدويت» در بين مسلمانان ، به خصوص شيعيان ، داراي سابقه اي بس ديرين است و اذهان مسلمين به وسيله روايات نبوي و علوي ، آشنا با اين حقيقت بوده است . منابع ما مشحون از رواياتي است كه در آنها، پيامبر- صلي اللّه عليه و آله- و ائمه هدي - عليهم السلام- خبر از وقوع غيبت و مسائل مربوط به آن داده اند. شيخ طوسي در اين باره مي گويد:

«... اخبار شايع و رايج شايع و رايج رسيده از پدران مهدي- عليهم السلام- ، كه مدت ها قبل از وقوع غيبت ، صادره شده اند، دلالت بر امامت وي دارند؛ اخباري كه گوياي آن است كه صاحب اين امر، غيبتي خواهد داشت ، و توضيح مي دهد كه اين غيبت چگونه خواهد بود، و چه اختلافاتي در آن واقع مي شود و چه حوادثي رخ خواهد داد، و خبر مي دهد كه او دو غيبت خواهد داشت و يكي از آنها طولاني تر از ديگري خواهد بود و غيبت اول ، مدتش معلوم و روشن است و غيبت دوم نامعلوم ...». 


4,000 تومان