دانلود تحقیق در مورد کرم کبد گوسفند(فاسیولا)

دانلود تحقیق در مورد کرم کبد گوسفند(فاسیولا)

0 1.9k
دانلود تحقیق در مورد کرم کبد گوسفند(فاسیولا)

با دانلود تحقیق در مورد کرم کبد گوسفند(فاسیولا) در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق کرم کبد گوسفند(فاسیولا) را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق کرم کبد گوسفند(فاسیولا) ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد کرم کبد گوسفند(فاسیولا)

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:2 صفحه

قسمتی از فایل:

 

ویژگیهای کرم فاسیولا   :       کرم فاسیولا به شکل برگ به اندازه 5 - 3 سانتیمتر دارای دو بادکش دهانی و شکمی است.     سطح بدن از کوتیکول خاردار پوشیده شده است.       سیستم تناسلی هرمافرودیت با دو بیضه منشعب در قسمت عقب کرم و تخمدان منشعب و رحم پر پیچ و خم در قسمت جلو است که به سوراخ تناسلی ختم می‌شود.          دستگاه گوارش ناقص و فاقد مخرج است،      ولی دارای انشعابات زیاد سکوم (روده کور) می‌باشد.

چرخه زندگی فاسیولا  :     تخم انگل که پس از لقاح تخمک و اسپرم از یک کرم یا از دو کرم مختلف تولید می‌شود پس از آنکه از طریق مدفوع میزبان نهایی به آب شیرین محیط زیست افتاده پس از 2 - 1 هفته نوزاد مژه‌داری به نام میراسیدیوم از آن خارج شده و به بدن حلزون واسط به نام لیضه و لاروهای کاملتر به نام اسپروفیت ورودی و بالاخره سرکر تشکیل می‌شود.       سرکر از حلزون خارج شده و در آب شناکنان به طرف گیاهان اطراف برکه یا جوی آب رفته، دور آن را لایه مقاومی می‌گیرد که از این پس به آن متا سرکر می‌گویند.        انسان یا حیوان گیاهخوار (میزبان نهایی) با خوردن متاسرکر به آن آلوده می‌شود.           دیواره متاسرکر در معده متلاشی شده و سرکر آن آزاد می‌شود که دیواره معده یا روده را سوراخ کرده پس از ورود به محیط عمومی لایه خارجی کبد را سوراخ کرده و به کبد وارد شده و با تغذیه از سلولهای پارانشیم کبد به کرم بالغ تبدیل می‌شود


4,000 تومان