دانلود مقاله معيارهاي گزينش همسر در آموزه ‏هاي اسلامي

دانلود مقاله معيارهاي گزينش همسر در آموزه ‏هاي اسلامي

0 2k
دانلود مقاله معيارهاي گزينش همسر در آموزه ‏هاي اسلامي

با دانلود مقاله در مورد معيارهاي گزينش همسر در آموزه ‏هاي اسلامي در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله معيارهاي گزينش همسر در آموزه ‏هاي اسلامي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله معيارهاي گزينش همسر در آموزه ‏هاي اسلامي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد معيارهاي گزينش همسر در آموزه ‏هاي اسلامي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:17 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه


يكي از مسائل بسيار مهم و اساسي قبل از ازدواج، در نظر گرفتن معيارهايي براي انتخاب همسر است. به جرأت مي‏توان گفت بيشترين مشكلاتي كه در زندگي مشترك به وجود مي‏آيد، اين است كه زن و مرد، همسر مناسب خود را انتخاب نكرده‏اند و پس از چند سال زندگي متوجه مي‏شوند اين دو مناسب يكديگر نبوده‏اند.

تحقيقات نشان مي‏دهد عوامل اصلي طلاق عبارتند از: اعتياد، دخالت اطرافيان، ناسازگاري، مسائل مالي، فقر فرهنگي و شيوه‏هاي سنتي انتخاب همسر، كه بيشتر متكي بر شانس و تصادف است و به جدائي‏ها دامن مي‏زند.

انتخاب همسر، سنگ زيربناي يك زندگي موفق است و بايد گفت كه اكثر شكستها در زندگي مشترك، از بناگذاري نامناسب اين سنگ زيرين ناشي مي‏شود. اين كه يك زندگي شيرين پس از مدتي به تلخي و سردي مي‏گرايد، اين دريافت ويرانگر هر يك از زوجين را در متن خود دارد كه «ما اصلاً براي هم مناسب نبوديم»، يعني به اين نتيجه مي‏رسند كه در مرحله «گزينش» اشتباه كرده‏اند.


4,000 تومان