دانلود تحقیق در مورد نیشکر

دانلود تحقیق در مورد نیشکر

0 1.8k
دانلود تحقیق در مورد نیشکر

با دانلود تحقیق در مورد نیشکر در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نیشکر را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نیشکر ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نیشکر

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:19 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه

نيشكر گياهي است گرمسيري. اين گياه بومي گياه بومي گينه جديد بوده و قدمت آن به 1500 تا 8000 سال قبل از ميلاد مسيح مي رسد. و عمدتاً در حوالي خط استوا بين مدار 26 درجه جنوبي تا 34 درجه 45 دقيقه شمالي مي رويد. شناخت اين نيات و پرورش اوليه آن در منطقه خليج بنگال روي داده و متجاوز از 5 هزار سال پيش از آن در هند نيز در اواسط هزاره قبل از ميلاد به چين و سپس به ايران آورده شده است كه شايد ايرانيان اولين قومي بودند كه با انديشه خلاق خويش توانستند شكر متبلور سفيد را توسط آسيابهاي سنگي و تغييراتي كه بر روي شيره نيشكر به وجود آوردند.

1-1          طبقه بندي گياهي

نيشكر از خانواده Gramineae و جنس saccharum است، كه داراي چهار قسمت اصلي ريشه، ساقه، برگ و گل يا خوشه مي باشد. برگ هاي آن به صورت متناوب و گره ها اتصال دارند. ساقه نيشكر قسمتي از گياه است كه اين ماده در آن ذخيره مي شود و مانند ساير گياهان تيره غلات بند بند گره دار است كه ماده قندي معمولاً در فاصله بين گره ها و در قسمت تحتاني و وسط آنذخيره مي شود، قسمتي از ساقه معمولاً در زير زمين قرار دارد كه به آن stubble  يا Root stock مي گويند.

ريشه نيشكر: استوانه اي است كه هر چه نقطه رويش نزديكتر شود، باريكتر مي شود. گل آذين اين گياه خوشه اي است كه تحت شرايط آب و هوايي خاصي توليد مي شود يعني تركيب ژني، طول دوره نوري، درجه حرارت محيط، تغذيه و كم آبي همگي روي گل دهي و رشد خوشه هاي گلزار تاثير گذراند.


4,000 تومان