دانلود تحقیق در مورد یولاف وحشی

دانلود تحقیق در مورد یولاف وحشی

0 1.7k
دانلود تحقیق در مورد یولاف وحشی

با دانلود تحقیق در مورد یولاف وحشی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق یولاف وحشی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق یولاف وحشی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد یولاف وحشی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:3 صفحه

قسمتی از فایل:

 

یولاف

خصوصیات گیاه شناسی

یولاف وحشی ، Avena Fatua ، گیاهی است یکساله ، تک لپه ای و از خانواده گندمیان که ارتفاع آن به یک متر می رسد . این گیاه گل آذین خوشه ای خیلی باز و پانیکول منظمی دارد که در تمام جهات به طور یکنواخت رشد می کند . سنبلچه های آن منفرد و از پهلو فشرده شده اند ، و در هر یک از آنها 2 تا 3 گل ریشک دار دیده می شود که معمولا گل انتهایی آن عقیم است . پایه این سنبلچه ها تقریبا 2 سانتیمتر طول دارد . گلوم های فوقانی و تحتانی با یکدیگر مساوی و طول آنها به 8 میلیمتر می رسد . قاعده گلوم ها با موهای سفید یا قهوه ای رنگ خشن و طویلی پوشیده شده است و از وسط آن رگبرگ میانی و از نزدیکی قاعده گلومل ریشک طویل و زانوداری خارج می شود که قاعده آن پیچیده و تابیده به نظر می رسد . گل این گیاه سه پرچم دارد و دانه در داخل گلومل باقی می ماند .

ساختمان ظاهری یولاف در نواحی مختلف نسبت به نوع زمین تغییر می کند ، مثلا در نواحی پست و شنی از هر بوته چند ساقه باریک منشعب می شود ، برگ ها کوتاه ، سخت و مقاوم و غلاف آن را موهایی پوشانده است . ولی در اراضی حاصلخیز و مرتفع بوته ها منحصرا یک ساقه نسبتا قوی دارند ، برگ هایشان دراز بوده غلاف آنها معمولا بدون مو است . 


4,000 تومان