دانلود مقاله انواع مواد مخدر

دانلود مقاله انواع مواد مخدر

0 1.8k
دانلود مقاله انواع مواد مخدر

با دانلود مقاله در مورد انواع مواد مخدر در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله انواع مواد مخدر را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله انواع مواد مخدر ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد انواع مواد مخدر

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:4 صفحه

قسمتی از فایل:

 

انواع مواد

  • ترياک و مشتقات آن و نيز داروهاي مخدر صناعي مانند پتي‌دين و بعضي چسبهاي صنعتي.
  • مواد محرک مانند کوکائين که محرک قشر مغز مي‌باشد و آمفتامين.
  • مواد توهم‌زا که فعاليت رواني را مختل و ايجاد توهم مي‌کنند مانند: حشيش ، ال. اس. دي، مسکالين و پسيلوسيلين.
  • خواب‌آورها مانند باربيتوريکها و همچنين داروهاي ضداضطراب و آرام‌بخش مانند مپروبامات و بنزوديازپين‌ها که با مصرف طولاني و مکرر ممکن است وابستگي جسماني و رواني ايجاد کنند و به هنگام ترک دارو علايم ترک اعتياد را آشکار سازند.

در زير برخي از موارد مذکور را توصيف مي‌کنيم.

ترياک و مشتقات آن

ترياک شيرابه سفت شده‌اي است که از گياهي به ‌نام کوکنار يا خشخاش گرفته مي‌شود. براي تهيه ترياک کپسول نارس خشخاش را تيغ مي‌زنند و با روشهاي خاصي شيرابه‌ها را جمع‌آوري و آماده مصرف مي‌کنند. رنگ ترياک معمولا قهوه‌اي و بوي آن نافذ و قوي است. هرچند ترياک در دست پزشک دارويي موثر براي درمان بيماريهاست و مشتقات آن در بسياري داروها از جمله برخي شربتهاي سرفه وجود دارد اما مصرف نادرست آن فاجعه مي‌آفريند و ترياکي‌ها همگي دچار عوارض متعدد مي‌شود. با مصرف ترياک ابتدا نوعي نشاط و خوشحالي زودگذر به شخص دست مي‌دهد. پس از آن مرحله منفي آغاز مي‌شود که فرد را براي بدست آوردن آن حالت خوش اوليه به ‌مصرف مجدد ترياک وا مي‌دارد.


4,000 تومان