دانلود گزارش کاروزی رشته آموزش ابتدایی کارورزی۱

دانلود گزارش کاروزی رشته آموزش ابتدایی کارورزی۱

0 2.5k
دانلود  گزارش کاروزی رشته آموزش ابتدایی کارورزی۱

 گزارش کاروزی رشته آموزش ابتدایی

کارورزی۱

word و قابل ویرایش

 

کارورزی ، آزمایشگاه تئوری هاست . کارورزی یافته های سازمان یافته ای است که می خواهد دانشجویان را با ساختار مدرسه آشنا کند و آگاهی های نظری آن ها را به اجرای فعالیت های عملی وکاربردی برساند . اصل کلمه کارورزی به واژه ی کارورز برمی گردد وبه فردی گفته می شود که در حین تحصیل در آموزش عالی ویا بلافاصله بعداز پایان دوران تحصیل و تنها با هدف کسب تجربه و مهارت کاری وعملی در موسسه ای مشغول به کار می شود .اهمیت کارورزی ؛ درکل هیچ جانشینی برای تجربه عملی وجود ندارد . کارورزی ابزاری برای تبدیل تئوری به عمل و همچنین تلاشی برای ایجاد پیوند هایی بین محیط عملی و مراکز آموزشی است . برای انجام کنکاش شغلی نیز کارورزی از بقیه ی گزینه ها مناسب تر است . واضح است که هرگز نمی توان از طریق مطالعه یا گفت و گو با افراد مطلع به اطلاعات کافی و مورد نیاز برای کنکاش شغلی دست یافت . کارورزی یک تجربه دست اول و عملی است که به فرد اجازه می دهد بهترین نتیجه گیری ها را درباره ی ارتباط احتمالی خود و یک زمینه ی شغلی ، انجام دهید . در ضمن کارورزی ممکن است به کارورز مهارت هایی را بیاموزد که دارای آنها نباشد . این روش به کارورزان فرصت می دهد تا میزان علاقه خودرا قبل از آن که برای چند سال متعهد به انجام آن شوند ، بسنجد ویا اینکه بدانند برای وارد شدن به یک زمینه شغلی معلمی به چه مهارت های آموزشی نیاز دارند .

مدرسه ای برای کارورزی ما انتخاب شده بود ؛ مدرسه امام رضا(ع) بود . این مدرسه یکی از بهترین گزینه ها برای پذیرفتن کارورز است ؛ هرچند فضای محدودی داردولی دارای کادر مجرب و پرتلاش است که می توانند تجارب زیادی را در اختیار کارورزان قرار دهند .

این مدرسه قبلا هم کارورزانی را پذیرفته بود ، که تجربه های خوبی را کسب کرده بودند . اکثر کارکنان این مدرسه دارای سابقه های بالایی هستند و معمولا می توانند در ساختن معلمان جدید موثر باشند .

 


 

فهرست

گزارش روز اول کارورزی

5

موقعیت فیزیکی

13

گزارش تعامل عاطفی

26

گزارش ساختار اداری

43

روایتی از فرایند آموزش

78

بحث و نتیجه گیری

90


 

الهی به امید تو. امروز روز اول کارورزی من میباشد. یکم استرس دارم. با یکی از دوستام که هردو باهم در یک مدرسه کارورزی داریم حرکت کردیم و پنج دقیقه بعد به مدرسه رسیدیم. وقتی رسیدیم بعضی از کلاس ها شروع شده بودند و بعضی تازه در حال شروع بودند. بخاطر کرونا کلاس هارا طوری برنامه ریزی کرده بودند که زمان زنگ تفریح دانش آموزان هر کلاس باهم متفاوت باشد وهم زمان با هم در حیاط مدرسه نباشند مدرسه دربه ساختمان است و در ورودی آن روبروی دفتر است وقتی وارد دفتر شدیم ففط مدیر در دفتر بود و به ایشان سلام کردیم و تیشان که در زمان ابتدایی، کلاس چهارم معلم بنده هم بوده است و با من آشنا بودند بنده را تحویل گرفتند و من احساس غریبی نکردم و از استرس کم شد. کلاسی که باید برم سوم ااف میباشد که وقتی نن رسیدم 15دقیقه از شروع کلاس گذشته بود. مدیر، اقای فلاحتی توضیحات کامل و مفهومی از وظایف و کارهایی که باید انجام میدادیم و چیزهایی که باید رعایت کنیم را به ما گفتند. وحتی یکی از خاطرات دوران کارورزی خود را برای ما تعریف کردند.

زنگ اول تمام شد و معلم، اقای مجید فلاحتی به دفتر آمدند. با ایشان سلام واحوال پرسی ای کردم و نشستیم به صحبت کردن. از ما پذیرایی چای و بسکوییت شد و زنگ تفریح تنام شد و من همراه اقتی فلاحتی در زنگ دوم در کلاس شرکت کردم  زنگ علوم بود.

در ورود به کلاس دانش آموزان صلوات فرستادند معلم به آنها گفت که از این به بعد بجای صلوات شعر هفتگی را بخوانید. تا همه این شعر را حفط شوید. شعر هفتگی تین هفته شعر پدر بزرگ بود. بعد تز آن اقای معلم بنده را معزفی کردند و گفتند که من معلم جدیدشان هستم. دانش آموزان تعجب کردند. سوال های مختلفی می پرسیدند مثل:آقا شما معلم کلاس چندمین؟ آقا کی معلم ما میشید!؟.. که من هم گفتم هر موقع که شما رفتید کلتس پنجم من معلم شما خواهم شد. من یک صندلی یرداشتم و در نزدیکی های معلم نشستم. اقای فلاحتی تدریس را شروع کردند. به دانش آموزان گفتند که کتاب هارا روی میز بگزارید و به من گوش بدهید. بدون هیچ ارزشیابی و انگیزه دهی شروع به توضیح مراحل تحقیق کردن کردند. مراحل را نام بردند و هر کدام را توضیح دادند

مراحل:پرسش، مصاحبه، مشاهده، مراجعه به کتاب و.... . این مراحل را توضیح دادند ایشان مشاهده کردن را فقط به عنوان دیدن توضیح دادند یعنی به همان معنی ظاهری کلمه مشاهده. سپس معلم سراغ کتاب رفت. یکی از دانش آموزان کتا گب نیاورده بود و معلم گفت که اشکالی ندارد و خیچ واکنش دیگری نداشت. از دانش آموزان خواست که فعالیت کتاب را به روش پرسش و پاسخ و مصاحبه انجام دهند. دانش آموزان شروع کردند به انجام فعالیت و با من و دیگر همکلاسی های خود مصاحبه میکردندو نظر میخاستند. زنگ تفریح خورد و دانش آموزان به حیاط رفتندو من و اقتی فلاحتی به دفتر رفتیم. حیتط مدرسه خیلی بزرگ و معمولی بود. کف ان سیمانی و بدن هیچ نقاشی رو ی دیوار های ان. کلاس ما کوچیک ترین کلاس مدرسه نیباشد. 3تا پنجره دارد که یکی روبه سالن ساختمان مدرسه میباشد و آن دوتا


9,000 تومان