دانلود پاورپوینت سالک

دانلود پاورپوینت سالک

0 1.5k
دانلود پاورپوینت سالک
دانلود پاورپوینت سالک ، 10 اسلاید آموزشی ویژه شما دانشجویان گرامی به صورت پاورپوینت قابل ویرایش با تخفیف ویژه از وبسایت قابل دانلود می باشد.

نام فایل : سالک
فرمت فایل : پاورپوینت
تعداد اسلاید ها : 10 اسلاید
قسمتی از فایل دریافت :

یک بیماری پوستی طولانی مدت بدون درد و تب می باشد که از دیرباز در کشور ما به صورت بومی وجود داشته و در بسیاری از مناطق استان خراسان نیز مشاهده می گردد. .
در سالهای اخیر با توجه به شرایط زندگی حاشیه نشینی در اطراف شهرها و بویژه شهر مشهد و همچنین با افزایش موارد و توسعه پراکندگی جغرافیایی کانونهای جدید این بیماری بوجود آمده است. 
انواع بیماری 
بیماری سالک به دو شکل زیر وجود دارد: 
الف – نوع شهری یا سالک خشک 
حدود 2 تا 8 ماه پس از گزش، برآمدگی قرمز رنگ و بدون درد در محل گزش پیدا شده و کم کم بزرگ و زخمی می شود. اندازه زخم چند میلی متر تا چند سانتی متر می باشد که معمولا در مناطق باز بدن مانند صورت، دست و پا دیده می شود. ضایعه به آهستگی و طی مدت 6 ماه تا یکسال بهبود می یابد که در صورت عدم درمان مناسب، در محل زخم یک جوشگاه فرو رفته و دائمی باقی می ماند که به زیبایی لطمه می زند. مخزن بیماری در نوع شهری انسان است و سگ نیز بطور اتفاقی مبتلا و می تواند به عنوان مخزن عمل نماید. 
ب – نوع روستایی یا سالک مرطوب 
چند هفته پس از گزش پشه (بسته به تعداد محل گزش) زخمهای متعددی در نقاط باز بدن که مورد گزش قرار گرفته اند پیدا می شود. ضایعات معمولاً ترشح دار و مربوط هستند و معمولاً پس از6-4 ماه بهبود می یابند و از خود جوشگاه و آثار پوستی پایدار و نامناسبی به جای می گذارند. مخزن اصلی بیماری سالک روستایی جوندگان از جمله موشهای صحرایی می باشند. 
راه انتقال بیماری 
 عامل بیماری یک انگل خونی بسیار ریز به نام لیشمانیا می باشد که توسط ناقل یعنی پشه خاکی از انسان به انسان یا حیوان به انسان و بالعکس منتقل می شود. 





4,000 تومان