دانلود مقاله عدالت در اندبشه سياسي باستان

دانلود مقاله عدالت در اندبشه سياسي باستان

0 2.5k
دانلود مقاله عدالت در اندبشه سياسي باستان

با دانلود مقاله در مورد عدالت در اندبشه سياسي باستان در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله عدالت در اندبشه سياسي باستان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله عدالت در اندبشه سياسي باستان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد عدالت در اندبشه سياسي باستان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

 سیاست در ایران روندی دوگانه را در تاریخ طی کرده است. اگر به ایران باستان برگردیم بحث نظری و اساسی درموردسیاست فقط به صورت محدود مشاهده می شود. این امر در اوستا به عنوان متن مذهبی به صورت پند به حاکمان و دستورات دینی بویژه در حوزه کردار پاک و رفتار پاک معنا می یابد. اینکه حاکم باید براساس پاکی و داد عمل کند. کورش اول و داریوش اول به عنوان اولین و بزرگترین پادشاهان دوران هخامنشی وظیفه خود راگسترش راستی و اندیشه پارسی می دانند به طوری که داریوش در کتیبه بیستون بیش از 20 بار قسم یاد می کند که به دنبال راستی و داد است و بر عظمت پارسیان و جنگاوری سربازان پارسی صحه می گذارد.

 در دوران بعد ما رواج اندیشه آتنی- یونانی را مشاهده می کنیم تا اینکه به دوران پارتیان یا همان اشکانی ها می رسیم. در این دوران نوشته های زیادی از بابت سیاست نداریم. با آغاز حکومت اردشیر بابکان بحث حاکمیت تئوکراتیک مطرح می شود. بویژه اینکه سایه کریتر به عنوان موبد موبدان در همه جای کتیبه های پادشاهان اولیه ساسانی دیده می شود. کریتری که درپشت سر پادشاهان دیده می شود اما بزرگتر و با عظمت تر از خود پادشاهان است و بعد در کمیته های بعدی الهه آناهیتا به پادشاهان حلقه های پادشهای را تقدیم می کند.


4,000 تومان