دانلود تحقیق درمورد نفت ، گاز و گازوئیل

دانلود تحقیق درمورد نفت ، گاز و گازوئیل

0 2.4k
دانلود تحقیق درمورد نفت ، گاز و گازوئیل

با دانلود تحقیق در مورد نفت ، گاز و گازوئیل در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نفت ، گاز و گازوئیل را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نفت ، گاز و گازوئیل ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نفت ، گاز و گازوئیل

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:3 صفحه

قسمتی از فایل:

 دسته اي از هيدروكربنها كه تعداد اتمهاي كربن آنها تقريبا بين15 تا 25 بوده و از نفت سفيد سنگين تر و نقطه جوش آنها بين 180 تا 370 درجه سانتي گراد است را نفت گاز مي نامند و جزء فرآورده هاي ميان تقطير است . اين فرآورده را مي توان از اجزاء تقطير شده در فشار جو و تقطير در خلاء و كراكينگ كاتاليزوري تهيه نمود .

نفت گاز در موتورهاي ديزلي بدون جرقه خارجي و تاسيسات جرارتي به عنوان سوخت مصرف مي شود . درجه يا عدد ستان كيفيت نفت گاز را مشخص مي كند كه بالا بودن آن نشان دهنده كيفيت يا بالا بودن نسبت مولكولهاي پارافيني در مقايسه با مولكولهاي آروماتيك است .

ويژگيهاي نفت گاز  

ويژگيهاي نفت گاز به نوع نفت خام بستگي دارد ، كه برخي از اين ويژگيها عبارتند از :

الف چگالي نسبي

چگالي نفت گازها بين 81/0 و 89/0 مي باشد . هرچه ميزان هيدروكربن هاي نفتي و آروماتيك در نفت گاز بيشتر باشد ، چگالي آن بالاتر است .


ب تقطير

نقطه جوش اوليه نفت گاز حدود C 220 است . مشخصات تقطير فقط براي قسمتهاي سنگين نفت گاز تعيين شده است به اين ترتيب كه در C250 كمتر از 65% آن بايد تقطير شود و در C 350 بيشتر از 85% .


4,000 تومان