دانلود مقاله بررسی تطبیقی میزان استفاده از مدیریت مشارکتی در میان مدیران زن و مرد دبیرستان های تهران

دانلود مقاله بررسی تطبیقی میزان استفاده از مدیریت مشارکتی در میان مدیران زن و مرد دبیرستان های مناطق 1 و 18 شهر تهران

0 1.5k
دانلود مقاله بررسی تطبیقی میزان استفاده از مدیریت مشارکتی در میان مدیران زن و مرد دبیرستان های تهران

با دانلود مقاله در مورد بررسی تطبیقی میزان استفاده از مدیریت مشارکتی در میان مدیران زن و مرد دبیرستان های مناطق 1 و 18 شهر تهران در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله بررسی تطبیقی میزان استفاده از مدیریت مشارکتی در میان مدیران زن و مرد دبیرستان های مناطق 1 و 18 شهر تهران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله بررسی تطبیقی میزان استفاده از مدیریت مشارکتی در میان مدیران زن و مرد دبیرستان های مناطق 1 و 18 شهر تهران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد بررسی تطبیقی میزان استفاده از مدیریت مشارکتی در میان مدیران زن و مرد دبیرستان های مناطق 1 و 18 شهر تهران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:136 صفحه

قسمتی از فایل:

 چکیده:

مشاركت از جمله مقولاتي است كه در دورة معاصر مورد توجه بسياري از صاحب‌نظران و رهبران جوامع مختلف قرار گرفته است. گستره موضوعي آن به نوعي است كه آن‌ را بعنوان موضوعي ميان رشته‌اي جاي داده است. آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد پیچیده اجتماعی ایجاب می کند تا افراد با دانش، تخصص و نگرش های مختلف با یکدیگر همکاری نمایند، این امر مستلزم استقرار نظام مدیریت مشارکتی است. استفاده از مدیریت مشارکتی یکی از عمده ترین عوامل افزایش اثر بخشی و رضایت شغلی کارکنان یک سازمان می باشد.

با توجه به اینکه نقش دبیران در مدارس بسیار می تواند سازنده باشد این رساله فقط از منظر دبیران بررسی شده است. هدف کلی این تحقیق تعیین میزان استفاده از مدیریت مشارکتی در بین مدیران زن و مرد دبیرستان های شهر تهران می باشد. پژوهش حاضر از نوع غیرآزمایشی است و از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده ها پژوهش از نوع تحقیقات کیفی به شمار می رود. روش به کار گرفته شده در این تحقیق گراندد تئوری می باشد. به منظور بررسی سئوالات پژوهشی در این تحقیقات از مصاحبه نیمه ساختار یافته  وضعیت مدیریت مشارکتی و چالشها و موانع ان از دیدگاه دبیران استفاده شده است.  جامعه آماری یا گروه کلی مورد مطالعه در این تحقیق را دبیران دبیرستان های دخترانه و پسرانه در منطقه 18 و 1 آموزش و پرورش شهر تهران تشکیل می دهند. روش گرداوری اطلاعات در این تحقیق مشاهده مستقیم و مصاحبه عمیق با دبیران دبیرستانهای منتخب می باشد. روش تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات در این تحقیق اکتشافی می باشد. پس از انجام مصاحبه های لازم با دبیران و اخذ نقطه نظرات انها ،  برای  پاسخها کد گذاری گردیده و تجزیه و تحلیل لازم به عمل آمد. نتایج این پژوهش نشان داد که دبیران تمایل و علاقه چندانی به مشارکت در  امور مدرسه نداشته اند. میزان و نگرش دبیران به مشارکت در  امور مدرسه به نحوه رفتار مدیران ارتباط داشت . یعنی مدارسی که مدیریت مشارکتی اعمال می شد ، دبیران امادگی و تمایل بیشتری برای مشارکت داشتند. همچنین نتایج این تحقیق نشان داد که دبیران زن مشارکت بیشتری در امور مدرسه در مقایسه با دبیران مرد داشته اند.

کلید واژه ها: مشارکت ، مدیریت مشارکتی ، دبیران ، اموزش و پرورش ، نظام مشارکتی

 

 

 

فصل اول

 

کلیات تحقیق

 

مقدمه:

لزوم مشاركت از آغاز حيات بشر روي كرة خاكي با انسان پيوند ديرينه دارد؛ ولي عليرغم اين شناخت، با او همگام و همراه نبوده است. از دويست سال پيش مشاركت به نظام سياسي كشورهاي باختري راه يافت و آرام آرام مراحل تحول و دگرگوني كارساز را پيمود. مشاركت در نظام سياسي با آنكه بگونه فراگردي تكاملي پديد نيامد ولي با گذر زمان در روياروئي با انبوهي از دشواريها، چنان رشد و بالندگي يافت كه مردمان حق آن را يافتند تا در تعيين سرنوشت خويش مختار باشند و در طراحي آينده خود مشاركت جويند (طوسي، 1380، ص 142).

به‌عبارتي ديگر، مشاركت از جمله مقولاتي است كه در دورة معاصر مورد توجه بسياري از صاحب‌نظران و رهبران جوامع مختلف قرار گرفته است. گستره موضوعي آن به نوعي است كه آن‌ را بعنوان موضوعي ميان رشته‌اي جاي داده است؛ لذا انديشمندان حوزه‌هاي مختلف علمي هر يك با رويكردي خاص و از منظري متفاوت به موضوع نگريسته و ديدگاه‌هاي خود را تنظيم نموده‌اند و هر يك در تلاش بوده‌اند تا بتوانند راهبرد‌هاي سودمندي را براي بيشتر و بهتر و سريعتر امور خود ارائه نمايند (ساروخاني، 1388، ص 24).


4,000 تومان