دانلود مقاله بررسي جاذبه هاي استان كهگيلويه و بويراحمد

دانلود مقاله بررسي جاذبه هاي استان كهگيلويه و بويراحمد

0 1.5k
دانلود مقاله بررسي جاذبه هاي استان كهگيلويه و بويراحمد

با دانلود مقاله در مورد بررسي جاذبه هاي استان كهگيلويه و بويراحمد در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله بررسي جاذبه هاي استان كهگيلويه و بويراحمد را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله بررسي جاذبه هاي استان كهگيلويه و بويراحمد ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد بررسي جاذبه هاي استان كهگيلويه و بويراحمد

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:107 صفحه

قسمتی از فایل:

 

پيش گفتار

كار نوعي حركت است ، به منظور توليد اقتصادي يا گذران اوقات فراغت ، ولي در اصل نوعي توسعه و گسترش فرهنگ و علوم مختلف است كه موجب تكامل جامعه و رفع نيازهاي آن مي شود .

كارِدستي با صنعت ماشيني تفاوت زيادي دارد . كسي كه قاليچه اي مي بافد ، با تمام وجود به آن معنا مي دهد . زيرا قاليچه اش داراي صفا و لطف و محبت است . نقشهايش گوياست و با آدمي حرف مي زند . كار او يك هنر است . هنري كه در آن همه چيز انتخاب شده و داراي دنيايي از معناست . هر گره اش را انگشتاني بسته كه قصد مزد ، پول ، نان ، گذران زندگي ، تجمل خواهي نداشته است .

در گذشته ، صنايع فقط به صورت هنرهاي سنتي آنهم به منظور توليد و تأمين نيازهاي مادي و معنوي جامعه صورت مي گرفت . امروز هم در جوامع غير صنعتي از جمله ايلات و عشاير ، بخش بزرگي از فعاليتهاي رايج به منظور تأمين قسمتي از نياز مادي خانواده هاست و و بخشي هم جزء اشتغالات روزمره آنهاست .

اشتغال مردم ايل ، كاري ذوقي و فكري است كه هم فعاليت توليدي بوده و هم بازده اقتصادي دارد و نيز داراي ماية فرهنگي و هنري است و مي بينيم كه امروز پس از نفت ، بزرگترين رقم صادرات كشور ، فرش و بخصوص فرش قشقايي است . زيرا كه فكر ، ذوق ، تاريخ ، ارزش و اعتقادات آنان به گونه اي در اين كار هنري منعكس است .

صنايع دستي ايل ما ، تبلور يادبودهاي قوم ماست . معادل قصه هايمان ، مَثَل هايمان ، رقص هاي ملي و مذهبي مان كه بازماندة آيين ها و حوادث از ياد رفته ماست .

صنايه دستي ، براي مردم ايل از آن جهت ارزشمند و گرامي است كه احياي آن گامي است در بجاي آوردنِ سنت هاي اصيل ايراني . زيرا خلاقيت طرحها ، نقش ها و عملكردها ، نشان ديد عميق مردم به زيبايي و تزيين است . كارِ دستي مردم ايل ، در عين حال كه اهميت اقتصادي دارد از اين راه مي توان ، مروج خصوصيات اخلاقي و تفكرات هنرمندان فروتن و وفادار به سنت هاي ايل هم شد .

امروز وقتي تداوم و قدمت اشكال و نقوش پرندگان و جانوران را بر فرش قشقايي مي بينيم ، متوجه مي شويم كه هنر و هنرمندي چيزي نيست كه بتوان همچون متاعي از دست كسي بگيرند ، اينها يادگار كهنسالي است كه دست به دست و سينه به سينه گشته و ارمغاني از انديشه هاي دور و دراز آنان است . 


4,000 تومان