دانلود تحقیق درمورد گل میخک

دانلود تحقیق درمورد گل میخک

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد گل میخک

با دانلود تحقیق در مورد گل میخک در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق گل میخک را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق گل میخک ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد گل میخک

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

   گل میخک

گل شاخه بريده ميخك را مي توان 20 روز در دماي 25 درجه سانتيگراد نگهداري كرد.

به گزارش واحد مركزي خبر ، گل ميخك يكي از گلهاي شاخه بريده مقاوم است كه كشت آن به صورت قلمه صورت مي گيرد.

تقوي كارشناس جهاد كشاورزي از كشت گل ميخك به دو صورت خاكي و هيدروپونيك در كشور نام برد و گفت: با كشت قلمه هاي ريشه دار شده مي توان اين گل را در باغچه نيز پرورش داد.

وي افزود: اين گل به دو دسته تك شاخه اي و خوشه اي، طبقه بندي مي شود كه در رنگهاي بسيار زيادي وجود دارد.

كشت اين گل در فصلهاي گرم سال كاهش مي يابد.

گل ميخك - گلي با رنگهاي زياد

گاو زبان گياهي است چند ساله و داراي ريشه هاي نيمه غده اي كه بطور عمودي تا عمق 50 سانتيمتر در خاك فرورفته است و بعلت داشتن ريشه هاي اصلي و فرعي در اعماق خاك مقاومت آن در برابر خشكي خاك زياد است. برگهاي آن زبانه اي و پوشيده از خارهاي ظريفي است كه به آن حالت خشن ميدهد و به همين علت به گاوزبان معروف است. گلهاي آن به رنگ قرمز خوشرنگي است كه پس از خشك شدن به رنگ آبي تيره در مي آيد.

تركيبات شيميايي :

اين گياه حاوي مواد موسيلاژ، قندي، تانن و تركيبات فنلي و نيز مقدار كمي آلكالوئيد ميباشد (آرام بخش)

خواص درماني : گاوزبان حواس پنجگانه آدمي را تقويت مي كند. دمكرده آن نشاط آور بوده و رنگ رخسار را باز مي كند.سينه را نرم مي كند. تنگي نفس و دردگلو را شفا مي دهد. دلهره و وحشت را از بين مي برد. غم و غصه را كم كرده و براي كساني كه با خود حرف مي زنند بسيار خوبست. از برگهاي تازه آن براي درمان جوشهاي چركي دهان و درمان برفك استفاده مي شود .


4,000 تومان