دانلود تحقیق درمورد فلسفه حجاب

دانلود تحقیق درمورد فلسفه حجاب

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد فلسفه حجاب

با دانلود تحقیق در مورد فلسفه حجاب در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق فلسفه حجاب را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق فلسفه حجاب ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد فلسفه حجاب

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:66 صفحه

قسمتی از فایل:

 بدون شك در عصر ما كه بعضي نام آن را عصر برهنگي و آزادي جنسي گذارده‌اند و افراد غربزده، بي‌بندوباري زنان را جزئي از آزادي او مي‌دانند، سخن از حجاب گفتن براي اين دسته ناخوشايند و گاه افسانه‌اي است متعلق به زمان‌هاي گذشته. ولي مفاسد بي‌حساب و مشكلات و گرفتاري‌هاي روز افزون كه از اين آزادي‌ها بي‌قيد و شرط به وجود آمده، سبب شده كه تدريجاً گوش شنوايي براي اين سخن پيدا شود. مسأله اين است كه آيا زنان (با نهايت معذرت) بايد براي بهره‌كشي از طريق سمع و بصر و لمس جز آميزش جنس-  در اختيار همه مردان باشند و يا بايد اين امور مخصوص همسرانشان گردد؟

اسلام مي‌گويد كاميابي‌هاي جنسي، اعم از آميزش و لذّت‌گيري هاي سمعي و بصري و لمسي مخصوص به همسران است و غير از آن گناه و مايه آلودگي و ناپاكي جامعه مي‌باشد كه جمله « ذلك ازكي لهم » در آيه 30 سوره نور اشاره به ان است.

فلسفه حجاب امر مكتوم و پنهاني نيست زيرا :

1- برهنگي زنان كه طبعاً پيامدهاي همچون آرايش و عشوه‌گري و امثال آن را به همراه دارد؛ مردان مخصوصاً جوانان را در يك حال تحريك دائم قرا مي‌دهد؛ تحريكي كه سبب كوبيدن اعصاب آنها و ايجاد هيجان‌هاي بيمارگونه عصبي و گاه سرچشمه امراض رواني مي‌گردد. مخصوصاً توجه به اين نكته كه غريزه جنسي نيرومندترين و ريشه‌دارترين غريزه آدمي است و در طول تايخ سرچشمه حوادث مرگبار و جنايات هولناكي شده تا آنجا كه گفته‌اند : « هيچ حادثه مهمي را پيدا نمي‌كنيد مگر آنكه پاي زني در آن در ميان است. » آيا دامن زدن مستمر از طريق برهنگي به اين غريزه و شعله‌ور ساختن آن بازي با آتش نيست؟ آيا اين كار عاقلانه‌اي است؟

2- آمارهاي قطعي و مستند نشان مي‌دهد كه با افزايش برهنگي در جهان، طلاق و از هم گسيختگي زندگي زناشويي در دنيا به طور مداوم بالا رفته است، زيرا در « بازار آزاد برهنگي » كه عملاً زنان به صورت كالاي مشتركي « لااقل در مرحله غير آميزشي جنسي » در آمده‌اند قداست پيمان زناشويي مفهومي نمي تواند داشته باشد.

3- گسترش دامنه فحشاء و افزايش فرزندان نامشروع از دردناكترين پيامدهاي بي‌حجابي است و دلائل آن مخصوصاً در جوامع غربي كاملاً نمايان است.


4,000 تومان