دانلود مقاله كاربرد تئوري فقدان مراقبت از خود

دانلود مقاله كاربرد تئوري فقدان مراقبت از خود

0 2.4k
دانلود مقاله كاربرد تئوري فقدان مراقبت از خود

با دانلود مقاله در مورد كاربرد تئوري فقدان مراقبت از خود در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله كاربرد تئوري فقدان مراقبت از خود را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله كاربرد تئوري فقدان مراقبت از خود ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد كاربرد تئوري فقدان مراقبت از خود

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:17 صفحه

قسمتی از فایل:

 كاربرد تئوري فقدان مراقبت از خود orem و يك لاسازي زبان پرستاري به يك موردخانم ديابتي.

مقدمه

هر چه ميانگين طيف سني گسترده مي‌شود. افراد بيشتري در حال مبارزه با بيماريهاي مزمني همچون ديابت هستند كه به صورت اپيدمي با بيش از 20 ميليون نفر مبتلا در ايالات متحده تبديل شده است. انجمن ديابت آمريكا (ADA) تخمين مي‌زند كه سالانه براي يك ميليون نفر تشخيص ديابت گذاشته خواهد شد. عوارض طولاني مدت ديابت هم براي بيمار و هم براي سيستم درمان هزينه بر و گران هستند. طي دهه گذشته، مطالعات رويديابت بيشتر روي جنبه داروئي و مداخلات به نحوه زندگي متمركز بوده است. مستندات جديد در چشم انداز آينده مراقبت از ديابت، نياز به يك مراقبت حرفه‌اي براي بررسي و توانا ساختن افراد براي مراقبت از خود در اين بيماري را تائيد مي‌كنند. جهت اهداف اين مطالعه موردي، ارزيابي سلامت توسط پرستاران، توسط Fuller و Schaller- Ayes بعنوان يك فرايند سازمان دهي شده براي جمع آوري و تحليل اطلاعات تعريف شد تا بتوان در مورد سلامت و فرايند زندگي بيماران، خانواده‌ها و جوامع قضاوت نمود. همچنين ارزيابي شامل تغيير تئوري، تشخيص  مداخله و ن تايج عملي و كاربرد تئوري بود تا در مورد مشكلات مرتبط با كار تصميم گيري كرد.

برنامه مراقبت با استفاده از يك قالب كاري را فراهم كرد كه با موقعيتهاي سلامت خاص سازگار است. يك مطالعه موردي از يك بيمار مبتلا به ديابت نوع II استفاده شد تا كاربرد تئوري فقدان مراقبت از خود orem و تفسير يكسان سازي زبان پرستاري در مراقبت از اين بيمار را شفاف سازد. استفاده از اين پايه فرضيه‌اي و زبانهاي پرستاري. اثرات بيماري را روي فرد و نيازها و پاسخهاي مختلف فردي را روشن مي‌كند پرستاري كه از بيمار خانه stellac مراقبت مي‌كند يك متخصص پرستاري بالينياست.( CNS))

مطالعه موردي و كاربرد تئوري orem

Stellac يك خانم 49 ساله مجرد، ايتاليائي ـ امريكائي است كه 10 سال ديابت نوع 2 داشته است. اخيراً او دچار علايم عوارض ديابت مانند درد و كرختي در هر دو اندام تحتاني شده stella توسط دكتر مراقبت‌هاي اوليه ويزيت شد و به نوروپاتي دردناك در اندام تحتاني‌اش به جراح عروق ارجاع شد. جراع بيماري عروق محيطي را رد كرد و stella را به يك پرستار متخصص باليني CNS كه در دفتر جراح عروق كار مي‌كرد. براي آموزش مهارت مراقبت از خود در ديابت ارجاع كرد.


4,000 تومان