5,000 تومان
  • فروشنده : maghale

  • کد فایل : 28068
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 1811

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق طیف پیوسته

دانلود تحقیق طیف پیوسته

0 1.8k
دانلود تحقیق طیف پیوسته
  دانلود تحقیق طیف پیوسته   تعداد22 صفحه  آموزشی ویژه شما دانشجویان گرامی بصورت ورد قابل ویرایش با تخفیف ویژه از وبسایت قابل دانلود می باشد
نام فایل: دانلود تحقیق طیف پیوسته  
فرمت فایل :ورد
تعداد صفحات: 22صفحه
قسمتی از فایل
دریافت

نخستین ساز و کار ( مکانیسم ) صدور را نظریه کلاسیک پیشبینی کرده است ؛ بنا بر معادلات مکسول ، یک ذرّه باردار ، هنگامی که حرکت یکنواخت نداشته باشد ، خود منبع تشعشع مغناطیسی است . بنابر این ، در لوله کروکس که وجود اشعه ایکس در آن کشف شده است ، مانند (( لوله های اشعه ایکس )) معمولی ها ، اصل اساسی تابه الکترونهایی است که بر اثر اختلاف پنانسیلی در حدود چند ده کیلو ولت به حرکت درآمده است . این تابه را مانع سختی به نام (( آنتی کاتود )) از حرکت بازداشته است.

الکترونها پس از برخورد به آنتی کاتود تا عمق حدود یک میکرون در آن نفوذ  می کنند : در این فاصله ( حدود یک میکرون ) سرعت الکترونها از چند هزار کیلومتر بر ثانیه به سرعت الکترونها تحت تأثیر یک شتاب کاهنده  خیلی قوی قرار میگیرند ، و آنچه را که      (( تشعشع کند ساز )) نامیده می شود ، پخش می کنند : یک دسته از فونتها به بسامدهای گوناگون از جمله بسامد مربوط به اشعه ایکس به علت ضعف قدرت جذبشان نمی توانند از فلز  بیرون آیند . 


5,000 تومان