دانلود مقاله يادداشت‌برداري، خلاصه نويسي و چكيده نويسي

دانلود مقاله يادداشت‌برداري، خلاصه نويسي و چكيده نويسي

0 1.8k
دانلود مقاله يادداشت‌برداري، خلاصه نويسي و چكيده نويسي

با دانلود مقاله در مورد يادداشت‌برداري، خلاصه نويسي و چكيده نويسي در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله يادداشت‌برداري، خلاصه نويسي و چكيده نويسي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله يادداشت‌برداري، خلاصه نويسي و چكيده نويسي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد يادداشت‌برداري، خلاصه نويسي و چكيده نويسي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:40 صفحه

قسمتی از فایل:

 براي يادداشت‌برداري بايد از يك روش دقيق و منظم پيروي كرد تا بتوان مجددا آنها را براي مقاصد اصلي تحقيق و به مناسبتهاي ديگر، مرور كرد. اكنون به بيان چند نكته در اين زمينه مي‌پردازيم:

1- در يادداشت‌برداري و خلاصه‌نويسي، تشخيص نويسنده براي مفيد بودن مطالب قابل اهميت است تا بداند چه مطلبي را خلاصه و يادداشت كند و از چه مطالب اضافي بگذرد.

2- براي يادداشت‌برداري بهتر است از يك دسته فيش با اندازة استاندارد استفاده كرد. اگر هنگام مطالعه يا مشاهده در آزمايشگاه و طبيعت و جامعه، برداشتهاي خود را در دفتري به صورت جنگ درآورديم و جود اختلاط و پراكندگي در ثبت مطالب سبب مي‌شودكه دستيابي سريع به يك مطلب مشخص مقدور نباشد يا بسيار دشوار و وقت‌گير باشد و اگر از كاغذهاي پراكنده با اندازه‌هاي مختلف استفاده شود، كار طبقه‌بندي يادداشتها دشوار مي‌شود. اندازه‌هاي متعادلي كه در بيشتر موضوعها مورد استفاده قرار مي‌گيرند عبارتند از: 20 15، 1510 و 5/125.

3- هنگام يادداشت‌برداري بهتر است يادداشتها را با دقت نوشت تا به بازنويسي آن نياز نباشد.

4- هر موضوع را بايد روي يك طرف برگه نوشت تا امر طبقه‌بندي يادداشتها ممكن باشد.

5- در جريان يادداشت‌برداري تا آنجا كه ممكن است بايد مطالب مفصل را خلاصه كرد و شرط آن، درك درست نكته‌ها و تشخيص مفيد بودن مطال قابل اهميت است. يك نگاه كلي به مطالب موردنظر پيش از انتخاب براي ثبت، امكان درك درست مطالب را بهتر فراهم مي‌كند.

6- حاشيه برگه‌هاي تحقيق را بايد بازگذاشت تا محلي براي توضيحات شخصي نويسنده وجود داشته باشد.

7- يادداشتها را بايد رسا، كامل و قابل فهم نگاشت.


5,000 تومان