دانلود تحقیق درمورد عقايد و انديشه هاى بنيادى اسلام

دانلود تحقیق درمورد عقايد و انديشه هاى بنيادى اسلام

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد عقايد و انديشه هاى بنيادى اسلام

با دانلود تحقیق در مورد عقايد و انديشه هاى بنيادى اسلام در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق عقايد و انديشه هاى بنيادى اسلام را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق عقايد و انديشه هاى بنيادى اسلام ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد عقايد و انديشه هاى بنيادى اسلام

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:62 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه :

عـقـايـد و انـديـشـه هـاى بـنـيـادى اسـلام كـه از آنـهـا بـه عـنـوان اصـول عـقـايـد يـاد مـى شـود پـايـه و اسـاس آيـيـن حـيـاتـبـخـش اسـلام راتـشـكـيـل مـى دهـنـد و در شكل گيرى رفتار مسلمانان اثر مى گذارند، زيرا به طور كلّى رفتار انـسـانـهـا ـ خـودآگـاه يـا نـاخـودآگـاه ـ تـحـت تـاءثـيـراصول عقايد و به عبارت ديگر، جهان بينى قرار دارد.
از ايـن رو، بـراى اسـتقرار و تثبيت نظام ارزشى و رفتارى اسلام ، بايد مبانى عقيدتى آن موردبررسى قرار گيرد .

اگـر ديـن را بـه درختى تناور و بارور، تشبيه كنيم ، مبانى عقيدتى ، به مثابه ريشه هاى آن هـسـتـند. اين ريشه ها بايد در پرتو چراغ عقل ، در اعماق قلب انسان پابرجا گردد تا ميوه هاى شـيـريـن و گـوارا (اعـمـال صـالح ) به بارآيد و سعادت و خوشبختى انسان در دو جهان تاءمين شود.
از آنـجـا كه خداى متعال ، ما را به نيروى عقل و انديشه ، مجهز ساخته ، بايد در نظام آفرينش ،تـاءمّل و تدبّر كنيم تا به حكمت خداوند پى ببريم . از اين رو، تحقيق و شناخت مبانى عقيدتىو دقـت در مـحـتـواى دعـوت پـيـامـبـران و تـوجـه بـه مـعـجـزات آنـان ، بـايـد بـه كـمـك عقل انجام گيرد. تقليد از ديگران بدون سنجش عقلى ، در مورد عقايد، محكوم است .
دانـشـمـنـدان اسـلامـى ، از نـخـسـتـيـن سـالهـاى ظـهور اسلام ، به تبيين عقايد اسلامى پرداخته وكـتـابـهـايـى در عـلم كـلام ، در سـطوح مختلف ، به رشته تحرير درآورده اند و در اختيار همگانقرار داده اند. به تناسب مسائلى كه در هر عصر، مطرح بود، در ميان اغلب فرقه هاى اسلامى ،مـتـكـلمـان نـامـدار و مـشـهـور، ظـهـور كـرده و بـه بـحـث و بـررسـىمسائل كلامى پرداختند. كتاب و آثار برجاى مانده از آن بزرگان ، با آنكه از نظر محتوا غنى وسـودمند است ، اما چون مطالب آنها دسته بندى و كلاسيك و متناسب با نيازهاى فكرى عصر جديدو نسل جديد نيست ، در امر آموزش كلاسيك بخوبى نمى توان از آنها بهره گرفت 


6,000 تومان