دانلود تحقیق درمورد مديريت و برنامه ريزي

دانلود تحقیق درمورد مديريت و برنامه ريزي

0 2.4k
دانلود تحقیق درمورد مديريت و برنامه ريزي

با دانلود تحقیق در مورد مديريت و برنامه ريزي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مديريت و برنامه ريزي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مديريت و برنامه ريزي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مديريت و برنامه ريزي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:110 صفحه

قسمتی از فایل:

  

توان افزایی منابع انسانی

توان افزايی» عنوان رويکردی علمی به فرايند بهبود عملکرد سازمان است که از نتايج تحقيقات محققين دانش مديريت وعلوم مرتبط به آن و حاصل تجارب شرکتها و مديران بزرگ دنيا دريک صد سال  اخير، به بار نشسته است و راه و رسم موفقيت و کاميابی مديران در بهبود مستمر عملکرد سازمانها را به طور کامل در خود جای داده است. توان افزايی علاوه بر سازمان و مديريت، در حوزه سياست (مانند بهبود بخشيدن به فعاليت احزاب و مطبوعات برای ايجاد تعادل و توازن در نحوة توزيع و کاربرد قدرت) وحوزة اجتماع (مانند بهبود بخشيدن به فعاليت سازمانهای غير دولتی مانند موسسات خيريه و عام المنفعه، و سازمانهای حمايتی مانند بهزيستی و توانبخشی) نيز مورد استفاده قرار می گيرد. اما آنچه موضوع بحث ما در اين نوشتار میباشد توان افزايی منابع انسانی در سازمان است.

توان افزايی چيست؟

«توان افزايی» عبارت است از: فرايند بهبود مستمر عملکرد سازمان از طريق ايجاد و گسترش نفوذ مبتنی بر صلاحيت افراد و گروه های کاری برتمام حوزه ها و وظايف سازمان که برعملکرد آنها و عملکرد کلی سازمان اثر می گذارد. بر اين اساس، هدف توان افزايی «بهبود مستمر عملکرد سازمان» از طريق «ايجاد وگسترش نفوذ مبتنی بر صلاحيت » است. برای درک کامل مفهوم توان افزايی بايد با مفهوم و ويژگيهای صلاحيت و نفوذ آشنا شويم.

 صلاحيت چيست؟

صلاحيت را به کيفيتی مبتنی بر داشتن توان، آموزش و تجربة لازم برای پذيرش وظيفه­ای خاص تعريف کرده­اند. همچنين صلاحيت را وضعيتی دانسته­اند که طی آن می­توان بدون مشاوره يا کسب مجوز خاص يا تخطی از مقررات اقدامی را به عمل آورد. صلاحيت يا شايستگی ترکيبی از عناصر زير است:

1- تعهد: پای بندی فرد در به کارگيری قابليت ها و توانمندي ها در راستای بهبود عملکرد سازمان. تعهد کارکنان توان افزا شده در حدی است که همواره مشتاق و داوطلب مشارکت در تمام فرايندهای کاری از پيشنهاد دادن تا مسووليت پذيرفتن و عمل کردن می­باشند و برای تحقق اهداف سازمان آمادة ريسک و خطر پذيری هستند.


10,000 تومان