دانلود تحقیق درمورد هنر و معماری اسلامی

دانلود تحقیق درمورد هنر و معماری اسلامی

0 2.7k
دانلود تحقیق درمورد هنر و معماری اسلامی

با دانلود تحقیق در مورد هنر و معماری اسلامی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق هنر و معماری اسلامی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق هنر و معماری اسلامی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد هنر و معماری اسلامی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:253 صفحه

قسمتی از فایل:

 1-1         خلاقیت و هنر :

     هر خلقی بدون خلاقیت نمی تواند صفت هنر بودن را برخود حمل کند. خلاقیت در دو بعد مطرح است ، شکل و معنا (صورت و معنا ) . افلاطون به نظام معنایی تاکید می کرد و آنچه را به عالم معقول مربوط بود زیبایی دانست و ارسطو به نظام شکل بها می داد و زیبایی را در ترکیب و عناصر اجزاء می دانست.

1-2         هنر و هنر دینی :

        موسس مباحث نظری در باب هنر ، افلاطون بوده است ، اما در حقیقت مفصل ترین مباحث عقل نظری یونانی در باب هنر را در آثار ارسطو می توان مشاهده کرد. اراء ارسطو در باب هنر ، تفصیل آراء افلاطون و باز اندیشی در مبادی متافیزیک یونانی است .

هنر دینی را می توان محاکات وابداع امر غیبی و تجلیات حق تعالی در صورت خیالی دانست که در قرب و نسبت بی واسطه با حق حاصل می شود.

دو صورت بارز هنر دینی که در مقابل هنر مرگ آلوده و زمینی جهان یونانی رومی قد علم کرد ، هنر مسیحی و هنر اسلامی است که آنها را می توان به هنر حق و حقیقت تعبیر کرد . البته این دو هنر را نمی توان عین و مظهر تام و تمام حقیقتی دانست که حضرت عیسی (ع) و حضرت محمد (ص) مظهر آن بوده اند. حضرت نبی اکرم انسان کاملی است و جامع جمال و جلال الهی ، و می توان ایشان را هنرمندی خواند که هنرش را قدسیان با او در میان گذاشته اند.

هنرمند دینی متعهد است تا مردم را دعوت به حق و حقیقت کند و این علت غایی هنر دینی است. 


20,000 تومان