دانلود مقاله چرا بچه ها دروغ می گویند؟

دانلود مقاله چرا بچه ها دروغ می گویند؟

0 2.5k
دانلود مقاله چرا بچه ها دروغ می گویند؟

با دانلود مقاله در مورد چرا بچه ها دروغ می گویند؟ در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله چرا بچه ها دروغ می گویند؟ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله چرا بچه ها دروغ می گویند؟ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد چرا بچه ها دروغ می گویند؟

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:2 صفحه

قسمتی از فایل:

 1 –اعمال خشونت نسبت به  کودکان، خصوصا  کتک زدن آنها باعث می شود که بچه ها از پدر و مادر خود بترسند و ازروی ترس به آنها دروغ بگویند. بزرگترین علت دروغ گفتن  بچه ها ، همین ترس از بدرفتاری و خشونت بزرگترهاست.

2 –تقلید کودکان از بزرگسالان، علت دیگر دروغگویی آنهاست. پدر و مادری که خود دروغ می گویند، چگونه انتظار دارند فرزندشان راستگو باشد؟ بچه ها بیشتر از آنکه حرف بزرگترها را گوش کنند ، از کارهای آنها تقلید می کنند . پس بکوشیم الگوی شایسته ای برای آنها باشیم.

3 –اگرتوقع ما از کودکان ماناز حد سنی و توانایی آنها بیشتر باشد ، چون نمی توانند انتظار ما را برآورده سازند، متوسل به دروغ می شوند.

4 – یکی دیگر از علتهای دروغگویی ، کمبود محبت و بی توجهی به کودکان است. وقتی به حد کافی به فرزندانمان محبت و توجه نکنیم ، آنها برای جلب نظر ما دروغ می گویند.

5 –ملامت و سرزنش زیاد و مقایسه دائم بچه با کودکان دیگر، نیز سبب می شود او خود را کمتر از دیگران بداند و احساس تقصیر، گناه وحقارت کند و برای سرپوش گذاشتن بر روی این احساسات ،  دروغ بگوید.

6 – مخالفت با کودک ، امر و نهی زیاد ، و جلوگیری مدام از کارهایی که می خواهد انجام دهد، باعث لجبازی او می شود و لجبازی ، دروغگویی کودک را به دنبال دارد.

7 –خیالپردازی زیاد کودکان به خصوص در سنین پائین ، موجب می شود که بچه ها به قول برخی از افراد " دروغهای عجیب و غریب " بگویند. چون کودکان در این دوران هنوز تفاوت بین واقعیت و خیال را به خوبی درک نمی کنند و گاهی آرزوها، نگرانی ها و خیالپردازی های خود را به صورت پیشامدهای واقعی تعریف می کنند

2,000 تومان