دانلود تحقیق درمورد مخاطب شناسی

دانلود تحقیق درمورد مخاطب شناسی

0 2.1k
دانلود تحقیق درمورد مخاطب شناسی

با دانلود تحقیق در مورد مخاطب شناسی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مخاطب شناسی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مخاطب شناسی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مخاطب شناسی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:26 صفحه

قسمتی از فایل:

 در مطالعات ارتباط شناسی«گیرنده»یا«مخاطب»پیام به عنوان یکی از عناصر و اجزای مهم اساسی فرآیند ارتباطات به شمار می رود.شناخت و توجه به نیازها,علایق,خواسته ها دیدگاه هاو نظرات مخاطبان پیام ها برای بهره گیری در جنبه های مختلف فعالیت های ارتباطی با هدف برقر ا ر ی ارتباطات  اثر بخش تر در همه  اشکال  ارتباطات میان  فردی ,گروهی و جمعی از ضرورت های بنیادین برخوردار است.مخاطب شناسی و مخاطب پژوهی در جریان رشد و تکامل پژوهش های ارتباطی به عنوان یک شاخه فرعی این رشته پس از نیمه دوم قرن گذشته سر بر درآورد و رفته رفته  گسترش یافت و به تدریج شیوه ها و روش های عملی آن شناخته  شد و دقیق تر گردید .

پیدایش نظریه جدید«ارتباطات مخاطب محور» حاصل تلاشهای تحقیقی در این شاخه از پژوهش های  ارتباطی  است.زندگی روزانه ما  به نوعی با  وسایل  ارتباطات  جمعی آمیخته  شده   است . درخانه به تلویزیون نگاه می کنیم یا به رادیو گوش می دهیم کتاب یا  مجله
می خوانیم با رایانه خود  در  شاهراه های  اطلاعاتی  یا  لوح های   فشرده در  جستجوی  اطلاعات  هستیم. در محل کارودر هنگام فراغت و غذا خوردن هم با وسایل ارتباط جمعی بر خورد می کنیم.در واقع وسایل ارتباط جمعی زندگی ما را احاطه کرده اند و بخش بزرگی از واقعیت زندگی هرروزما را تشکیل می دهند.  مخاطب مفهوم  محوری همه  اشکال و گونه های مختلف  ارتباطات نوشتاری , صوتی تصویری و غیره  برای  همه گروه های  سنی و تخصصی در هر شرایط  زمانی  و  مکانی   است . در فرهنگ معین  در تعریف  مخاطب چنین آمده است : (کسی که با وی سخن گفته  می شود: خطاب کرده شده و مقابل متکلم , طرف خطاب , آن که روی گوینده به  سوی  اوست , آن  که گوینده بدو خطاب کند.)


4,000 تومان