دانلود تحقیق درمورد عشایر

دانلود تحقیق درمورد عشایر

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد عشایر

با دانلود تحقیق در مورد عشایر در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق عشایر را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق عشایر ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد عشایر

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:9 صفحه

قسمتی از فایل:

 كوچ نشيني كهن ترين شيوه زيست بشر است كه پابرجا بودن آن تا عصر حاضر از بزرگ ترين جاذبه هاي اين شيوه معيشت است و همين شيوه خاص زندگي سبب شده ايلات و عشاير «ديدني ترين جاذبه عصر تكنولوژي» لقب بگيرند. عشاير به شيوه اى جذاب و باورنكردنى طى قرن ها وسال هاى طولانى اقدام به حفظ سنن و آداب و رسوم گذشته خود نموده اند و اين اصالت به جاذبه اى براى صنعت گردشگرى تبديل شده است. مسكن عشاير و نوع زندگى آن ها، زبان و موسيقى، غذاهاى محلى، صنايع دستى، رقص و لباس هاى محلى به همراه آيين هاى به جاى آوردن جشن هاى عروسى و محلى از مهم ترين جاذبه هاى ايلات و عشاير است. بارزترين مشخصه ايلات و عشاير شيوه زيست آنان است كه بر خلاف يك جا نشينان روستايي و شهري, در كوچ و نقل و انتقال دايمي سياه چادرها و رمه هاي خود هستند. عشاير كوچ رو كه يكي از جاذبه هاي مهم گردشگري فرهنگي به شمار مي آيند در همه نقاط ايران, در حوزه هاي غرب و جنوب غرب, شرق و جنوب شرق, شمال غرب, شمال شرق و مركزي ايران ايلات و عشاير پراكنده شده اند.

ايلات و عشاير حوزه غرب و جنوب ايران

در حوزه غرب و جنوب ايران رشته كوه هاي زاگرس كشيده شده كه داراي بيش از ده ميليون هكتار جنگل بلوط, بادام كوهي و پسته وحشي و آب و هواي مرطوب و مراتع غني است. وجود خصوصيات طبيعي ياد شده سبب شده ايلات و عشاير متعددي دراين منطقه پراكنده باشند. رشته كوه هاي زاگرس از كوه هاي آرارات در شمال آغاز و تا استان فارس در جنوب ايران تداوم يافته و از آن جا به موازات خليج فارس به شرق كشيده شده و به كوه هاي پاكستان مي رسند. منطقه ياد شده شامل استان هاي كردستان, كرمانشاه, ايلام, اصفهان, چهارمحال و بختياري, كهگيلويه و بوير احمد و فارس مي شود. وجود ارتفاعات سرسبز و خنك, در كنار دره هاي پرآب و جنگلي و دشت هاي معتدل و نسبتا گرم در يك محدوده نزديك گاه زندگي كوچ نشيني در چارچوب يك منطقه محدود را ميسر ساخته و دام داران را از رنج كوچ هاي طولاني و برون منطقه رهايي بخشيده است. 


4,000 تومان