دانلود تحقیق درمورد تكذيب پيامبران الهي

دانلود تحقیق درمورد تكذيب پيامبران الهي

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد تكذيب پيامبران الهي

با دانلود تحقیق در مورد تكذيب پيامبران الهي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تكذيب پيامبران الهي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تكذيب پيامبران الهي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تكذيب پيامبران الهي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

 تكبر كه ناشي از افراط در خود خواهي و خود پرستي و خود دوستي است ، از بزرگترين رذائلي است كه منبع بسياري از بلاها و معضلات فردي و اجتماعي مي گردد .

بدون شك افراد متكبر ، كساني هستند كه با اعمال و رفتار خود ، در جامعه حضور يافته و سد معبر ترقي و پيشرفت جامعه هاي انساني مي گردند . چنين افراد همه چيز را براي خود مي خواهند و فقط خود را لايق بهره برداري از نعمتها ‌ي الهي مي دانند و به جامعه و انسانهاي اطراف خود توجهي ندارند و ديگران را حقير شمرده و حق آنها را پايمال مي گردانند و به همين دليل است كه چنين افراد مشمول عذاب الهي شده و در دوزخ وارد مي شوند در اين مبحث به برخي از ويژگيهاي متكبرين پرداخته شده است كه عبارتند از :

حق ستيزي 

( يكي از ويژگيهاي متكبرين ستيز و عناد در مقابل حق و سخن الهي است و اين هنگامي است كه تكبر در برابر خداوند و اوامر الهي در نظر قرار گرفته شود و شخص از شنيدن سخنان و اوامر الهي امتناع ورزد .

 حق در اصل به معني « مطابقت و هماهنگي » است و به همين دليل به آنچه با واقعيت موجود تطبيق مي كند حق گفته مي شود و اينكه به خداوند « حق » مي گويند براي آن است كه ذات مقدس او بزرگترين واقعيت غير قابل انكار است و به عبارت روشنتر « حق » يعني موضوع ثابت و پا برجايي كه باطل در آن راه ندارد )[1]

يكي از موانع رشد انسان اين است كه در مقابل حق و حقيقت به مجادله مي پرداز د و       مي خواهد با جدال خود چنين وانمود كند كه به حقيقت دست نيافته است تا به آن ايمان آورده و به آن عمل كند . متكبرين ، اين كوردلان بينا نيز همواره از شنيدن حق اعراض نموده و خود را به كري زده اند و به خصومت با حق پرداخته اند چنانكه در آيه هفتم سورة لقمان آمده است  

« و اذا تتلب ء ايتنا ولي مستكبرا كان لم يسمعها كان في اذينه و قرا فبشره بعذاب اليم .



[1] شرح و تفسير لغات قرآن بر اساس  نفسير نمونه ، ج 1 ، ص 548 


4,000 تومان