دانلود تحقیق درمورد قالب بندی

دانلود تحقیق درمورد قالب بندی

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد قالب بندی

با دانلود تحقیق در مورد قالب بندی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق قالب بندی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق قالب بندی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد قالب بندی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:5 صفحه

قسمتی از فایل:

 قالب:

سازه ای است موقت که برای در بر گرفتن بتن قبل از سخت شدن و کسب مقاومت کافی برای تحمل بارهای وارده به کار میرود.

از آنجا که بتن قبل از سخت شدن روان میباشد لذا برای شكل دادن به آن احتیاج به قالب داریم. قالبهایی که برای بتن ساخته میشود اغلب چوبی میباشد برای کار هاي سری سازی از قالبهای فلزی نیز استفاده میشود.

قالبها  علاوه بر شكل دادن به بتن وزن آنرا نیز تا زمان سخت شدن تحمل مینماید. بدین لحاظ اگر در اجرای آن دقت کافی نشود ممکن است در موقع  بتن ریزی واژگون شده موجب خسارت شود در ساختمانهای بزرگ برای قالب بندی نیز باید محاسبه انجام گرفته و نقشه اجرایی تهیه گردد ولی در ساختمانهای کوچک به علت کمی حجم بتن احتیاج به محاسبه و تهیه نقشه برای قالب بندی آن ندارد.

 

مصالح قالب:

مصالح مناسب برای قالب با توجه به ملاحظات اقتصادی .ایمنی و سطح تمام شده مورد نظر انتخاب می شودکه معمولا از مصالحی چون چوب ،آجر یا فولاد استفاده میشود. 

 

اجرای قالب بندی:

قبل از قرار دادن آرماتورها باید رویه ی قالب را نصب  کرد و مواد رها ساز (مثالا روغن) را روی ان کشید. مصالح قالب باید طوری ساخته شوند که از هدر رفتن شیره ی بتن جلو گیری کندو نیز از هرنوع آلودگی مانند  ملات و مواد خارجی عاری باشد.پیش بینی پایه های اطمینان برای تیر ها با دهنه ی بزرگتر از ۵ متر تیرهای کنسولی به طول بیش از ۲.۵ متر دال با دهنه ی بزرگتر از ۳ متر و دال  کنسولی به طول بیش از ۱.۵ متر اجباری است و پایه های اطمینان باید  طوری باشد که فاصله های ان از۳ متر تجاوز نکند.


4,000 تومان