دانلود تحقیق درمورد نقش محرم در پیروزی انقلاب اسلامی

دانلود تحقیق درمورد نقش محرم در پیروزی انقلاب اسلامی

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد نقش محرم در پیروزی انقلاب اسلامی

با دانلود تحقیق در مورد نقش محرم در پیروزی انقلاب اسلامی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نقش محرم در پیروزی انقلاب اسلامی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نقش محرم در پیروزی انقلاب اسلامی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نقش محرم در پیروزی انقلاب اسلامی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:5 صفحه

قسمتی از فایل:

            ملت ایران در تمامی تحرکات سیاسی فرهنگی خود به نحوی تحت تاثیر پیام عاشورا است و این طبیعی ترین بستر تحولات انقلابی در ایران اسلامی به شمار می آید. نگاهی به تحولات ایران در دوره پهلویها که هر دو به ستیز با اسلام و اقامه شعائر دینی در ایران برخاسته بودند و سرنوشت آن پدر و پسر از یک طرف و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری یک زعیم دینی از سوی دیگر تاثیر مذهب و مولفه های دینی را در تحولات سیاسی اجتماعی ایران آشکار می سازد.

 

            تاریخ معاصر شاهد نقش تعیین کننده محرم در جنبش های اصیل مردمی است که جلوه کامل بروز و ظهور این تاثیر را در انقلاب اسلامی مشاهده می کنیم؛ مردم نیز با شعارهای خود (همچون نهضت ما حسینی است و رهبر ما خمینی است) به طور شفاف بر این امر تکیه و تاکید داشتند. مقاله حاضر می کوشد تا الهام گیری انقلاب اسلامی از قیام کربلا را به برررسی بنشیند .
قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در روز ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری ماهیتی ضدظلم و

3,000 تومان