دانلود تحقیق درمورد موزه

دانلود تحقیق درمورد موزه

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد موزه

با دانلود تحقیق در مورد موزه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق موزه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق موزه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد موزه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:35 صفحه

قسمتی از فایل:

 «موزه داري»

فصل اول:

شناخت كلي تاريخچه موزه در جهان و ايران وانواع موزه ها

تعريف و تاريخچه پيدايش موزه

الف) تعريف موزه

ريشه  واژه موزه از لغت يوناني «موزين» (Mousein) به معناي مقر زندگي موزه (Mouse)  الهه هنر و صنايع در اساطير يونان باستان اقتباس شده است. و در زبان انگليسي تلفظ ميوزه يم (Museum) و در زبان فرانسه موزه (MUSEE) را به خود گرفته است.

در حوالي دهه 1290 هـ.ق.  تلفظ فرانسه «موزه» به زبان فارسي نيز راه يافت. پيشينه آن باز مي گردد به سفر هاي ناصر الدين شاه قاجار به اروپا وديدن موزه هاي آن ديار و تصميم او به ايجاد مشابه آن دارگ سلطنتي تهران وانتخاب نام «موزه» براي آن.

اكنون هزاران مؤسسه با نام موزه در سراسر جهان ومتجاوز از صد موزه در ايران عهده دار اشاعه فرهنگ جوامع مختلف مي باشند.

ايكوم شوراي بين المللي موزه وابسته به سازمان فرهنگي، علمي وتربيتي سازمان ملل متحد يونسكو در بند 3 و 14 اساسنامه خود كه جامعترين تعريف موزه است، چنين مي گويد:

« موزه مؤسسه است دائمي و بدون هدف مادي كه درهاي آن بر روي همگان گشوده است و در خدمت جامعه و پيشرفت آن فعاليت مي كند.هدف موزه ها تحقيق در آثار و شواهد بر جاي مانده انسان و محيط زيست او گرد آوري، حفظ و بهره وري معنوي وايجاد ارتباط بين اين آثار، بويژه به نمايش گذاران آنها به منظور بررسي و بهره وري معنوي است».


5,000 تومان