دانلود مقاله تعزیه، فریادی خاموش

دانلود مقاله تعزیه، فریادی خاموش

0 1.9k
دانلود مقاله تعزیه، فریادی خاموش

با دانلود مقاله در مورد تعزیه، فریادی خاموش در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله تعزیه، فریادی خاموش را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله تعزیه، فریادی خاموش ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد تعزیه، فریادی خاموش

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:18 صفحه

قسمتی از فایل:

 تعزیه موسیقی ناب نواحی هنرپرور ایران را در چهارسوی كشور به جریان درآورد. از شمال به جنوب، از غرب به شرق. آواز سوزناك دشتی را به شمال فرستاد و آوازهای گرم تركمنها را به سوی دوتار خراسان پرواز داد.

سنت عاشقانه دوست داشتن حضرت علی(ع) و خاندانش در میان ایرانیان همیشه پایدار بوده و هست. از آن روزهای سیاه كه سایه بی‌رحمیهای قوم مغول ایران را دستخوش بادهای تیره كرده بود تا آن روزهای سرد كه ایرانیان به اسارت زمستانی درآمده بودند كه حاصل حمله‌های وحشی‌وار تیمور لنگ بود.

آن روزها كه محمود غزنوی تكیه بر تخت سلطنت زده بود تا آن زمان كه حكومت صفوی قدرت را به دست گرفت و بعد افشاریه آمد و زندیه و قاجاریه و همه دست به دست هم دادند تا به‌عنوان حكومت بر مردم ایران، این سرزمین را به دست چپاولگری و تاراج های نامردمانه وارثان تاج و تخت بسپارند. آن زمان كه مرگ بر دیار خورشید حاكم بود و سایه سرد سكوت بر قلب ها افتاده بود، یك ستاره در دل این مردم می‌تابید، می‌خروشید و فریاد می‌زد.

عشق به حضرت علی(ع) و خاندان پاك او كه به مردم جان می‌داد و بر پا ایستادن را توان. به آن روزگار درد و رنج كه ایرانیان می‌خواستند از سویی عشق خود را به حضرت علی(ع) نمایان كنند و از سوی دیگر تصمیم به مبارزه با جور و ستم داشتند دانه تعزیه در سرزمین پاك دلها كاشته شد. هنری شگرف كه از میان خاكسترهای به ظاهر رو به خاموشی رفته نیاكان پاك‌نهاد مردم ایران برخاست. مردمی كه در اعماق ذهن همیشه بهاری خود چشمه‌ای جوشان را می‌جستند و به سویی حركت می‌كردند كه آسمان ابرهایی بارانی را در بر داشت. 


4,000 تومان