دانلود مقاله قرآن و مهدويت

دانلود مقاله قرآن و مهدويت

0 2.2k
دانلود مقاله قرآن و مهدويت

با دانلود مقاله در مورد قرآن و مهدويت در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله قرآن و مهدويت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله قرآن و مهدويت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد قرآن و مهدويت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

 مهدويت اميدها و نويدها

قصّه‏ام آخر شد و اين غصّه را آخر نيامد عمر را پايان رسيد و يارم از در،در نيامد

سال‏ها بر من گذشت و لطفي از دلبر نيامد جام مرگ آمد بدستم جام مي‏هرگز نديدم

آن كه بايد اين قفس را بشكند از در نيامد مرغ جان در اين قفس بي بال و پر افتاد و هرگز

نامداران را هواي او دمي بر سر نيامد عاشقان روي جانان جمله بي نام و نشانند

جاهلان را اين چنين عاشق كشي باور نيامد مردگان را روح بخشد عاشقان را جان ستاند

در عصري كه پيشرفت‏هاي مادّي به اوج خود رسيده امّا معنويات كمرنگ و بي جان شده و دين داري از جوامع بشري رخت بسته، و اديان تحريف شده و يا مكاتب ساخته دست بشري جوابگوي نيازهاي بشر امروزي نيست، بشر، سخت سرخورده و نااميد شده است نااميدي از آينده‏اي روشن، نااميدي از عدالت واقعي، و رفاه حقيقي، نااميدي از آرامش و امنيّت و سلامت عاطفي و... در اين آشفته بازار تنها ديني كه به بشريّت مخصوصاً مستضعفان و محرومان جهان اميدها و نويدهاي روشني مي‏دهد، و يأس و نااميدي از آينده را گناه نابخشودني مي‏داند اسلام حقيقي يعني مذهب تشيّع است، اين مذهب، امامي را چشم به راه است كه جهان را پر از عدل و داد، علم و تكامل، امنيّت و سلامت مي‏كند و مقدم امامي را انتظار مي‏كشد كه صالحان و پاكان و مستضعفان و پا برهنه گان متدين را، حاكمان زمين قرار دهد. اين اميد و انتظار، بشريت را طراوت و زندگي مي‏بخشد.

به اعتقاد شيعه رابطه خدا و خلق پيوسته از طريق حجّت خدا و وليّ او ادامه دارد و فيض الهي با واسطه فيض جريان مي‏يابد. و در آخر الزمان با ظهور آخرين حجّت خدا، مردم از بهترين فيوضات الهي بهره‏مند خواهند شد.

«هانری كربن» استاد فلسفه و مستشرق نامدار فرانسوي شیعه مي‏گويد:

«به عقيده من مذهب تشيّع تنها مذهبي است كه رابطه هدايت الهي را ميان خدا و خلق براي هميشه نگه داشته و به طور مستمر و پيوسته ولايت را زنده و پا برجا مي‏دارد.

مذهب يهود، نبوّت را كه رابطه‏اي است واقع ميان خدا و عالم انساني در حضرت كليم ختم كرده، و پس از آن به نبوت حضرت مسيح و حضرت محمد(ص) اذعان ننموده و رابطه مزبور را قطع مي‏كند، همچنين مسيحيان در حضرت مسيح متوقف شده‏اند، اهل سنّت از مسلمانان نيز در حضرت محمد(ص) توقف كرده و با ختم نبوت در ايشان ديگر رابطه‏اي ميان خلق و مخلوق، موجود نمي‏دانند. تنها مذهب تشيّع است كه «نبوّت» را با حضرت محمد(ص) ختم شده مي‏داند ولي «ولايت» را كه همان رابطه هدايت و تكميل مي‏باشد بعد از آن حضرت و براي هميشه زنده مي‏داند.»(1)

آنچه پيش رو داريد بخشي از اميدها و نويدهايي است كه در مورد دوران پس از ظهور امام زمان (عج) داده شده است، باشد كه روشناي دل مستضعفان و منتظران گردد.

اميد دهي گاه به صورت كلّي در قرآن و روايات آمده و گاه به صورت تبيين مصداق‏هاي خاص در منابع اسلامي وارد شده است.

بخش اوّل: در منابع اسلامي، آيات و روايات فراواني به صورت كلّي بشريت و مستضعفان صالح را به آينده‏اي روشن اميد و نويد داده است كه به بخشي از آن‏ها اشاره مي‏شود


4,000 تومان