دانلود تحقیق درمورد بعثت و اهداف آن

دانلود تحقیق درمورد بعثت و اهداف آن

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد بعثت و اهداف آن

با دانلود تحقیق در مورد بعثت و اهداف آن در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بعثت و اهداف آن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بعثت و اهداف آن ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بعثت و اهداف آن

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:5 صفحه

قسمتی از فایل:

 «بعثت‏» انقلاب بزرگ برضد جهل، گمراهی، فساد و تباهی است. و سزاوار منت ‏گذاری خداوند و در بردارنده حكمت و تربيت است. بحث درباره آن گسترده ، عميق و از زوايی مختلف قابل بررسی است. در اين نوشتار به مباحثی از جمله آغاز بعثت، نخستين آيات نازل شده، منت گذاری خدا برای بعثت و فلسفه و اهداف بعثت می پردازيم.  

 

آغاز بعثت

سرآغاز تاريخ اسلام از روزی شروع مى‏شود كه پيامبراسلام صلی الله عليه و آله در خلوت محبوب، در دل غاری كه در دامن كوهی در شمال مكه بود، صدايی شنيد:

«يا محمد اقرا» ; ی محمد! بخوان! (او شگفت زده) گفت: چه بخوانم؟ گفت: ی محمد!

«اقرا باسم ربك الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرا و ربك الاكرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم يعلم.» (علق/آيات5-1)

بخوان به نام پروردگارت كه (جهان را) آفريد. همان كه انسان را از خون بسته‏ی خلق كرد. بخوان كه پروردگارت از همه بزرگوارتر است، همان كه به وسيله قلم تعليم نمود و به انسان آنچه را نمى‏دانست، ياد داد. (1)

جبرئيل به حضرت محمد (ص) فرمود:

«ارسلنی الله اليك ليتخذك رسولا» (2)

خداوند مرا به سوی تو فرستاده است، تا تو را پيامبر اين امت قرار دهم.

حضرت محمد (ص) هرساله مدتی به كوه «حرا» (3) مى‏رفت و به عبادت و راز و نياز و تفكر مى‏پرداخت تا اين كه روزی فرشته‏ی به او گفت: ی محمد! بخوان! محمد (ص) گفت: چه بخوانم؟ فرشته آيات آغازين سوره علق را بر وی قرائت كرد و پيامبر (ص) نيز آن‏ها را خواند. (4)

آغاز بعثت رسول خدا صلی الله عليه و آله چه زمانی است؟ ديدگاه معروف و مورد اتفاق شيعه اماميه، 27 رجب است. اما در ميان دانشمندان اهل‏سنت، در زمان دقيق آن اختلاف زيادی است. برخی از اهل ‏سنت مبعث را در رمضان و برخی ديگر در ربيع الاول دانسته‏اند. در مورد روز مبعث نظرهی متفاوتی ارائه شده است: 


3,000 تومان