دانلود تحقیق درمورد تاريخچه و مبدأ زيره سبز

دانلود تحقیق درمورد تاريخچه و مبدأ زيره سبز

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد تاريخچه و مبدأ زيره سبز

با دانلود تحقیق در مورد تاريخچه و مبدأ زيره سبز در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تاريخچه و مبدأ زيره سبز را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تاريخچه و مبدأ زيره سبز ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تاريخچه و مبدأ زيره سبز

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:52 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه

انسانها علاوه بر تأمين مواد غذايي بسياري از نيازهاي روزمره زندگي خود را از گياهان تأمين مي كنند. شايد بتوان گفت كه نقش گياهان در تأمين اينگونه نيازهاي جامعة انساني، كمتر از نقش آنها در تأمين محصولات غذايي نيست.

از جملة اين مواد كاغذ، پلاستيك، چسب، داروهاي گياهي و نوشيدني هايي مثل چاي و كاكائوست كه گياهان مختلفي را ما در تهية و توليد اين مواد استفاده مي كنيم.

آنچه كه در انتخاب گياهان زراعي جهت كشت در يك منطقه اهميت دارد سازگاري با عوامل محيطي و با صرفه بودن از نظر اقتصادي مي باشد كه باعث مي شود كه يك گياه زراعي در يك منطقه مورد كشت كار قرار گيرد.

زيرة سبز بعنوان گياهي ارزشمند از نظر دارويي داراي ويژگيهاي است كه جايگاه آنرا در الگوي كشت مناطق خاصي از كشورمان تثبيت نموده است. مهمترين اين ويژگيها عبارتند از:

1) فصل رشد نسبتاً كوتاه زيرة سبز (100 تا 120 روز) باعث مي شود پس از برداشت محصول زمين را زير كشت محصولاتي نظير ذرت علوفه اي، سويا، هويج، ارزن، كنجد و برد و يا اقدامات اصلاحي روي خاك انجام داد.

2) زيرة سبز نياز آبي كمي دارد. علاوه بر آن، قسمت عمدة آب مورد نياز خود را از نزولات جوي تأمين مي كند.

3) فصل كاري زيرة سبز در مناطق كشت با فصل كاري محصولات ديگر تلاقي نداشته و تعادلي در توزيع زماني كار زارعين و ماشين آلات كشاورزي ايجاد مي كند.

4) زيرة سبز در مقايسه با ساير محصولات زراعي از توجيه اقتصادي بالايي برخوردار است، خصوصاً در مناطقي كه آب عامل محدود كننده است.

5) از آنجا كه زيرة سبز گياهي صادراتي است، قيمت آن كمتر دچار نوسانات شده و موجب اطمينان خاطر كشاورز از فروش محصول خود به قيمت مناسب مي شود. (م 9)


5,000 تومان