دانلود تحقیق درمورد تعريف بسته بندي

دانلود تحقیق درمورد تعريف بسته بندي

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد تعريف بسته بندي

با دانلود تحقیق در مورد تعريف بسته بندي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تعريف بسته بندي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تعريف بسته بندي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تعريف بسته بندي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:7 صفحه

قسمتی از فایل:

 تعريف بسته بندي :

بسته بندي به معني ظرف، محافظ يا سيستمي است كه سلامت كالاي مورد نظر را در فاصله توليد تا مصرف حفظ نموده و آن را از صدمات، ضربات، فشار، ارتعاش و لرزش مصون نگه مي دارد. به عبارت ديگر، بسته بندي سيستمي است كه ارتباط بين توليد كننده و توزيع كننده را از يك طرف و توليد كننده و مصرف كننده را از طرف ديگر مقدور مي سازد. پس مي بينيم كه بسته بندي سيستمي است مركب، كه هم وظيفه حفاظتي و هم وظيفه ارتباطي يا اطلاع رساني را به عهده دارد.

با توجه به مطالب فوق اگر پوشش حفاظتي در حد كفايت نباشد، كالا از نظر فيزيكي آسيب مي بيند و اگر پوشش اطلاعاتي نادرست باشد، اعتقاد خريدار از بين مي رود.

نكته اي كه در اينجا حائز اهميت است اين است كه ساختار اطلاعاتي يا پوشش اطلاعاتي، دقت و ظرافت فوق العاده اي مي طلبد چون با روح و روان و فكر و انديشه مشتري سروكار دارد. به همين دليل است كه كالاها، هرچند وقت يكبار، با تغيير تكنولوژي ساخت يا كشف رنگهاي جديد يا كشف مواد جديد بسته بندي تغيير مي يابد.

سابقه تاريخي بسته بندي :

تاريخچه بسته بندي، به دوره باستان مي رسد. از موفق ترين اقوام در بسته بندي كالاهاي مصرفي مي توان چيني ها را نام برد. آنها در بسته بندي شيشه ها، آينه ها، پودرها و ديگر اقلام با ارزش مهارت خاصي داشتند. بسته بندي هاي چوبي كه محصولات و چيني در آنها حمل مي شد گاهي اوقات در اروپا ارزشي بيش از ظروف خود مي يافته است. 

3,000 تومان