دانلود مقاله نقش مواد معدنی بدن

دانلود مقاله نقش مواد معدنی بدن

0 1.7k
دانلود مقاله نقش مواد معدنی بدن

با دانلود مقاله در مورد نقش مواد معدنی بدن در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله نقش مواد معدنی بدن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله نقش مواد معدنی بدن ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد نقش مواد معدنی بدن

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

 

دید کلی

املاح در همه جا خاک ، آب ، گیاه و بدن انسان وجود دارند. در بدن ما نیز انواع مختلفی از آنها موجود است که به اسخوانهایمان استحکام می‌بخشند و حیات سلولهای بدنمان را تأمین می‌کنند.

املاح مورد نیاز بدن انسان

املاح مود نیاز بدن ما به دو دسته عمده تقسیم می‌شوند:

  • املاح کلی (ماکرو(
  • املاح جزئی (میکرو(

تفاوت این دو از اسمشان معلوم است. املاح کلی به میزان بیشتری در بدن موجود هستند، از این‌رو ما به میزان بیشتری از آنها نیازمندیم و املاح جزئی به میزان کم در بدن ما وجود دارند، پس روزانه میزان کمی از آنها مورد نیاز است. ولی این دلیل بر این نیست که از درجه اهمیت کمتری برخوردار هستند.

 

ورود املاح به بدن

در بدن ما بطور متوسط 2 تا 3 کیلو املاح مختلف وجود دارد که نصف بیشتر آن کلسیم است. املاح از طریق غذا به بدن ما وارد شده ، در اثر هضم غذا آزاد می‌شوند و به‌صورت یون ، جذب دیواره روده می‌شوند و از طریق خون به کبد و دیگر اندامها هدایت می‌شوند. مقداری از آن ، همان لحظه استفاده شده ، باقیمانده ذخیره می‌شود و اضافی آن از بدن دفع می‌گردد.


4,000 تومان