دانلود تحقیق درمورد ويتامينها

دانلود تحقیق درمورد ويتامينها

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد ويتامينها

با دانلود تحقیق در مورد ويتامينها در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ويتامينها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ويتامينها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ويتامينها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

 ويتامينها

ويتامينها مواد ارگانيكي ميباشند كه براي زندگي حياتي بوده و بايد به مقادير اندك در رژيم غذايي موجود باشد.

ويتامين به چه معناست ؟ به دليل اينکه تصور می شد ويتامينهای اوليه ای که کشف شدند از جنس آمين (Amin) هستند و يک ماده حياتی ( vital ) می باشند آنها را (vital amin ) يا ويتامين نام نهادند .

ويتامينها کلا موادی هستند که در بدن به ميزان کم موجود می باشند و در غذاها به ميزانهای متفاوت وجود دارند . ويتامينها برای عملکرد طبيعی بدن ضروری اند و کمبود آنها موجب بروز بعضی عوارض و گاهی بيماری می شود . نامگذاری ويتامينها که 13 خانواده هستند با حروف الفبا صورت می گيرد .

وظايف ويتامينها در بدن انسان :

تـولـيـد انــــرژي - تنظيم واكنشهاي شيميايي بدن عامل رشد، ترميم و حفاظت از سلولها و ارگانهاي بدن  شركت در بسياري از پروسه هاي متابوليكي بدن. 

. ويتامينها به دو گـروه مـحـلول در چــربي و مـــحلول در آب طبــقه بندي ميگردند:

 1- ويتامينهاي محلول در چربي

 شامل ويتامينهاي A-D-E-K ميباشند. اين ويتامينها محلول در چربي بوده - براي جذب و جريان يافتن در خون به چربي نياز دارند - در بدن قادر به ذخيره سازي ميباشند - مصرف بيش از حد آنها خطر بيشتري دارد.

 

2- ويتامينهاي محلول درآب

 شامل ويتامينهاي B (COMPLEX)  ،C  ميباشند. اين ويتامينها محلول در آب بوده - براي جذب و جريان يافتن در خون به آب نياز دارند - در بدن قادر به ذخيره سازي نميباشند - مصرف بيش از حد آنها معمولا از بدن دفع گشته و زياد خطر جدي در پي ندارد.


6,000 تومان