دانلود تحقیق درمورد ايمان به معاد

دانلود تحقیق درمورد ايمان به معاد

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد ايمان به معاد

با دانلود تحقیق در مورد ايمان به معاد در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ايمان به معاد را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ايمان به معاد ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ايمان به معاد

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:21 صفحه

قسمتی از فایل:

 آثار ايمان به معاد و انکار آن در مقاله اي به قلم شهيد پيغان:

 

      يکي از مسائلي که همواره در اديان مختلف مورد تأکيد قرار گرفته است و در واقع به اديان معنا مي­دهد، به نحوي که بدون آن، دين جايگاه مشابهي نخواهد داشت، مسأله معاد است. دين اسلام نيز بر اين مسأله بسيار تأکيد دارد و مباحث زيادي از قرآن و سنّت به اين موضوع اختصاص يافته است. اهميت معاد تا بدانجا است که يکي از اصول دين شمرده شده و انکار آن موجب خروج از اسلام است. لذا متناسب است به اين موضوع توجه زيادي شود و ابعاد مختلف آن مورد بحث و مداقه قرار گيرد.

اين نوشتار كه در صدد بحث از «آثار ايمان به معاد» است، جايگاه معاد در قرآن و در دعوت انبياء، دلايل وقوع معاد، آثار ايمان به معاد و انکار آن را به اجمال بحث مي­نمايد

 

جايگاه معاد در قرآن کريم و در دعوت انبياء

  اصل معاد از نقطه نظر دين مبين اسلام بدان معناست که همه انسان­هايي که در اين عالم دنيا آمده و بعد از مدتي زندگي در اين عالم مي­ميرند، همگي در جهان ديگري زنده شده  و در قيامت در دادگاه عدل الهي حضور يافته و پس از رسيدگي به اعمال و رفتار آنها در دنيا، در بهشت و سعادت جاودانه يا در دوزخ خشم و غضب الهي هميشه خواهند بود.

  يک نظر اجمالي به آيات قرآن کريم نشان مي­دهد که در ميان مسائل عقيدتي هيچ مسأله­اي در اسلام بعد از توحيد به اهميت مسأله معاد و اعتقاد به حيات بعد از مرگ و حسابرسي اعمال بندگان و پاداش و کيفر و اجراي عدالت نيست. وجود حدود هزار و دويست آيه درباره معاد در قرآن و اينکه بسياري از سوره­هاي اواخر قرآن به طور کامل يا به طور عمده درباره معاد و مقدمات و علايم و نتايج آن سخن مي­گويد، شاهد گوياي اين مدعا است.

 در جاي جاي قرآن مجيد بعد از موضوع ايمان به خدا، ايمان به جهان ديگر آمده و تقريباً در 30 آيه اين دو موضوع را قرين هم قرار داده «و يؤمنون بالله و اليوم الآخر» يا تعبيري شبيه آن فرموده است و در بيش از صد آيه اشاره به «اليوم الآخر» يا «الآخرۀ» فرموده است.  


8,000 تومان