دانلود تحقیق درمورد تولد زرتشت

دانلود تحقیق درمورد تولد زرتشت

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد تولد زرتشت

با دانلود تحقیق در مورد تولد زرتشت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تولد زرتشت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تولد زرتشت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تولد زرتشت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:21 صفحه

قسمتی از فایل:

 

تولد زرتشت

همانگونه كه در مورد غالب پيامبران و قهرمانان اساطيري معمولست ، درباره ي تولد زرتشت نيز روايات و نقل هائي بوجود آمده كه به پيدايش اين پيامبر ايراني رنگ ويژه اي مي بخشد، به موجب كتاب دينكرد كه از نوشته هاي ديني پهلويست ، براي تحقق ولادت پيامبر ايراني سه جزء يعني فره يزداني ، روان و تن لازم بود كه هر سه منشاء آسماني داشت.

فره ايزدي چيزي روحاني بود، چون پاره اي نور يا نيرو ، كه گاه به صورت كبوتر و شاهين در مي آمد، از طرف خداوند در جسم مردان برگزيده حلول مي كرد و موجبات نيرومندي و پيشرفت آنها را فراهم مي آورد و چون از آنان جدا مي شد ، به شكست و نوميدي دچار مي گشتند . هنگاميكه اهورامزدا اراده كرد تا فردي برگزيده را به رهبري و راهنمايي مردم برانگيزد ، درباره ي فره وري به انديشه فرورفت.

آنگاه فره  مورد نظر را از سپهر ششمين يعني مركز روشنائي بيكرانه به فره نخستين در آن جاي داشت برگرفت و به خورشيد منتقل ساخت . پس از آن فره مزبور به ماه واز ماه به ستارگان منتقل و بدينوسيله پرورده شد و سپس به آتشگاه خاندان فراهيم انتقال يافت، و آتشگاه مزبور بي آنكه مايه ي سوختي برآن افزوده شود همچنان مي سوخت، آنگاه فره ايزدي به هسمر فراهيم منتقل شد كه آبستن بود. 

7,000 تومان