دانلود مقاله درمورد خانواده يك نظام اجتماعي

دانلود مقاله درمورد خانواده يك نظام اجتماعي

0 2.1k
دانلود مقاله درمورد خانواده يك نظام اجتماعي

با دانلود مقاله در مورد خانواده يك نظام اجتماعي در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله خانواده يك نظام اجتماعي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله خانواده يك نظام اجتماعي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد خانواده يك نظام اجتماعي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:49 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه

انقلاب صنعتي را به واقع مي توان يكي از رخدادهاي مهم تاريخ بشر به حساب آورد از آن بابت كه كمتر رويدادي را در جهان مي توان ذكر كرد كه تا بدين حد در جوانب ابعاد حيات انسان اثر گذارده باشد .

شيوه زندگي و اصولا” طرز فكرها در رابطه به آن دگرگون گرديد ، انديشه هايي جديد در رابطه با حيات نوين پديد آمدند كه دامنه آن بزودي‌ در اقصي نقاط جهان گسترده شده و حتي كشورهاي غير صنعتي را هم زير پوشش  قرار دارند . اخلاق كه تا آن روزگار بيشتر جنبه تعييني داشت به مرحله استنابطي رسيد و هر گروه و طرفدار مكتبي كوشيدند كه آن را بر اساس ديد و برداشت خود تبيين كنند ، ارزشهاي گذشته به ويژه در زمينه روابط زير سئوال قرار گرفتند و چه بسيار از آنها كه فاني شده و به جايش ارزشهاي ديگري پديد آمدند .

از جمله مؤسسات و نهادهايي كه در سايه اين تحول بزرگ دگرگون گرديد مساله خانواده و ارزش و قداست آن بود . ما حتي از اوائل قرن بيستم شاهد عملكرد و طرز فكرهايي هستيم كه در آن سعي به فسخ بنياد خانواده  و طرد آن بود و خداي مي داند كه اين انديشه زهرآگين چه فاجعه اي براي بشر آفريده است .

نهضت صنعتي عاملي بود كه در آن سرمايه داران كوشيدند براي دستيابي به كار بيشتر و فردي كمتر زنان را از خانواده ها به بيرون كشند و به سوي كارخانه ها گسيل كردند و اين امر با فريب و حقه و تحت عنوان دادن حق آزادي به زنان و تساوي حقوق آنها با مردان آنچنان فلاكت و بيچارگي براي اين طبقه بوجود آورد كه وصف ناشدني است . و شما در دنياي غرب هر روزه صبح ها بانواني خواب آلود را مي بينيد كه دست كودكان خواب آلود خود را گرفته و منتظر قطار يا اتوبوسي هستند كه بيايد و جگرگوشه شان را به پرورشگاه و مهدكودك ها بسپارد و اين جدايي خود منشاء پيدايش عقده ها و نابساماني ها و در سنين بعدي حيات كودكان است موجب پيدايش بزهكاري هايي است كه همه روزه تكرار مي شود . 


9,000 تومان