دانلود تحقیق درمورد عدالت

دانلود تحقیق درمورد عدالت

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد عدالت

با دانلود تحقیق در مورد عدالت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق عدالت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق عدالت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد عدالت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:30 صفحه

قسمتی از فایل:

گونه شناسي مفاهيم عدالت اجتماعي:

1. مفهوم سلبي(منفي) يا ايجابي(اثباتي) عدالت: وقتي به دنبال عوامل رفع تضييع حقوق افراد و ايجاد نضامي براي مساله هستيم به جنبه سلبي مفهوم عدالت توجه نموده ايم اما زماني که براي مثال، به تبيين روابط عادلانه ميان افراد مي پردازيم و در صدد ايجاد روابطي عادلانه هستيم، از جنبه ايجابي به بحث پرداخته ايم. صحبت ار توزيع مجدد ثروت يک بحث ايجابي است..

  1. مفهوم عدالت مي تواند محافظه کارانه يا اصلاح طلبانه باشد. مفهوم سلبي عدالت يک مفهوم محافظه کارانه است. بحث ايجابي نيز به مباحث اصلاحي منتهي مي گردد.
  2. مفهوم اقلي يا اکثري عدالت: وقتي خواهان برقراري عدالت در بخش خاصي مانند حفظ شهروندان در برابر حکومت هستيم با مفهومي اقلي روبروييم اما زماني که خواهان عدالت در همه بخش ها و زمينه ها باشيم، مواجه با مفهومي حداکثري مفاهيمي فربه خواهيم بود.
  3. مفهوم عدالت گاه سياسي و گاه اجتماعي است.سياسي زماني است که به ارتباط ما با حکومت مربوط است ام وقتي به گروه هايي مثل خانواده، همکاران و غيره مي پردازد، اجتماعي است.

مباني معرفت شناسي عدالت

هر نظريه اجتماعي حداقل با سه رکن مواجه است: انسان شناسي، ارزش شناسي و عقلانيت.

در بحث انسان شناسي، ديدگاه ما در خصوص انسان مهم است آيا انسان را موجودي خردمند مي دانيم که با خرد خويش مي تواند راه خود را پيدا کند؟ در انديشه هاي اسلامي، با چگونه انساني روبروييم؟ رابطه انسان و طبيعت چگونه رابطه هاي است؟ رابطه انسان با انسان هاي ديگر چطور؟ رتبطه انسان با خيرو با خداوند چه تاثيري در روابط ديگرش دارد؟ آيا ما براي انسان نقش انتخابگري قائليم و يا انسان اسلام هميشه منتظر است تا کسي دست او را بگيرد؟ شان آزادي انسان چقدر است؟

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر