دانلود مقاله درمورد ماهيت مقياس هاي بهره وري

دانلود مقاله درمورد ماهيت مقياس هاي بهره وري

0 1.8k
دانلود مقاله درمورد ماهيت مقياس هاي بهره وري

با دانلود مقاله در مورد ماهيت مقياس هاي بهره وري در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله ماهيت مقياس هاي بهره وري را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله ماهيت مقياس هاي بهره وري ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد ماهيت مقياس هاي بهره وري

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:47 صفحه

قسمتی از فایل:

از زماني كه مردم مشغول كار شده اند , بهره وري يكي از موضوعات مورد علاقه آنان بوده است  مدارك به جا مانده از ويراني هاي باستان نشان مي دهد كه بازده محصولات سال به سال ثبت مي شدند , مقامات دولتي حتي در زمان هاي قديم به بهره وري برزگران و زمين علاقه مند بودند . كشاورزان در اوايل قرن بيستم اندازه گيري بهره وري را , گرچه در آن زمان به اين نام خوانده نمي شد , تلويحا" مي فهميدند . پيش از استفاده از وسايل مكانيكي در مزارع , كشاورزان براي انجام كار مزرعه صرفا" به نيروي انساني متكي بودند . هنگامي كه نخستين مزرعه داران در ايالات متحده امريكا زمين هاي بيشتري را پاك و آماده كردند و مساحت بيشتري را براي كشت به دست آوردند , به كارگران بيشتري براي انجام تمام كارهاي مزرعه نياز پيدا كردند . يك راه حل نسبتا" ساده توسعه خانواده و ايجاد گروهي بزرگ تر از كارگران بود . كشاورزان به وضوح دريافته بودند كه بازده مزرعه انان بستگي به مقدار كار انجام شده دارد .

زمان سنجي در عصر صنعتي براي بهبود بخشيدن به بازده كارگر كارخانه انجام گرفت (Taylor  1947) . متخصصان زمان سنجي شمار قطعات توليد شده در يك دقيقه يا يك ساعت را به دقت ثبت مي كردند . اين مطالعات اوليه توليد را به عنوان فرآيندي از نهاده هاي كار و زمان تلقي مي كردند . متخصصان زمان سنجي كوشيدند با ثابت نگهداشتن كار و با كاهش دادن مدت زمان مورد نياز توليد براي همان تعداد قطعات , مشاغلي را طراحي كنند كه فرآيند توليد را سرعت بخشد . اين زمان سنجي و حركت سنجي اوليه علاقه اي گسترده به بهره وري و شيفتگي به عقايدي را اثبات مي كند كه مي توان از ميزان معين از نيروي كار توليد بيشتري بدست آورد .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر