دانلود تحقیق درمورد داور

دانلود تحقیق درمورد داور

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد داور

با دانلود تحقیق در مورد داور در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق داور را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق داور ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد داور

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:105 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

داور د راصل دادور مي باشد و دادور به معناي حكم. داوري در لغت بمعناي حاكم وكسي است كه ميان نيك وبد حكم مي كند وكسي كه براي قطع وفصل مرافعه دو يا چند نفر انتخاب مي شود ونيز به معناي قضاوت وانصاف درباره نزاع وكشمكش ومرافعه دو يا چند نفر.همچنين داوردرلغت به معناي اسم خداوند تبارك وتعالي است و به معناي روز رسيدگي نيز آمده است.

يكي از عقل مي لافد                    يكي طامات مي بافد

بيا كاين داوريها را                     به پيش داور اندازيم

همانطوريكه در شعر بالا نيز اشاره شده داور به معناي خداوند تبارك وتعالي آمده و شعراي پيشين نيز به داوري وداور اعتقاد داشته اند ودرشعر ديگري آمده:

گويا باور نمي دارند روز داوري            كاين همه دزد ودغل در كارا مي كند

در قرآن كريم بارها اشاره شده است وخداوند درآيه هاي مبارك فرموده اند:

(فان خفتم شقاق بينهما فابعثوا حكما من اهله وحكما من اهلها فان

يريد اصلاحا يوفق الله بينهما ان الله كان عليما خبيرا (.سوره نسا)

پس اگر بترسد از ناسازنخاري ميانشان پس بفرستيد داوري را ازكسان مرد وداوري را از كسان زن اگر بخواهند سامان آوردن را سازگاري دهد خدا ميانشان به درستي كه خداوند آگاه است.

در اين آيه مبارك سوره نساء خداوند حكم يا داور را ميان مردمان قرار مي دهد تا بين مردمان در مورد اختلافات  مختلف به نيكي و به انصاف حكم كند.

وهمانطوريكه كه از آيه استنباط مي شود خداوند به تمامي كارهاي مادانا است وآگاه.

در اينجا لازم است فوائد داوري را نيز متذكر شوم:

  را صرفه جويي در وقت نظر به اينكه داورها در رسيدگي وصدور حكم تابع مقررات آئين دادرسي مدني نيستند وسعي مي كنند دعوي را در مدت كوتاهي خاتمه دهند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر