دانلود مقاله درمورد بررسي موانع و ارائه راهكارهاي توسعه روابط متقابل صنعت و دانشگاه در ايران

دانلود مقاله درمورد بررسي موانع و ارائه راهكارهاي توسعه روابط متقابل صنعت و دانشگاه در ايران

0 1.5k
دانلود مقاله درمورد بررسي موانع و ارائه راهكارهاي توسعه روابط متقابل صنعت و دانشگاه در ايران

با دانلود مقاله در مورد بررسي موانع و ارائه راهكارهاي توسعه روابط متقابل صنعت و دانشگاه در ايران در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله بررسي موانع و ارائه راهكارهاي توسعه روابط متقابل صنعت و دانشگاه در ايران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله بررسي موانع و ارائه راهكارهاي توسعه روابط متقابل صنعت و دانشگاه در ايران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد بررسي موانع و ارائه راهكارهاي توسعه روابط متقابل صنعت و دانشگاه در ايران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:26 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده

اين مقاله، حاصل اجراي طرح تحقيقاتي ملي با عنوان «بررسي موانع روابط متقابل صنعت ـ دانشگاه و ارائه راهكارهاي اجرايي» مي‌باشد. در اين نوشتار ضمن بررسي پيشينه تحقيق، به تبيين موضوع و روش تحقيق پرداخته شده است.براي اجراي طرح از روش تحقيق ميداني كه با مطالعات گسترده كتابخانه‌اي مورد پشتيباني قرار گرفته استفاده شده است. نمونه آماري شامل خبرگان بخش صنعت و دانشگاه در استانهاي تهران، اصفهان و خراسان بوده و از تكنيك‌هاي كيفي و كمي براي تحليل اطلاعات استفاده شده است. براساس نتايج بدست آمده از اجراي طرح مزبور عدم هماهنگي مراکز تحقيقات دانشگاهي با مراکز صنعتي، عدم ارتباط ميان سياستهاي راهبردي بخش صنعت با سياست هاي راهبردي تحقيقات دانشگاهي، کم توجهي مراکز صنعتي به بهره‌برداري از نتايج تحقيقات دانشگاهي ، عدم ثبات مديريت در مراکز صنعتي، نامناسب بودن سياستهاي کلان پژوهشي کشور، شناخت ناکافي مراکز تحقيقات دانشگاهي از مسائل و مشکلات مراکز صنعتي، تفاوت فرهنگ سازماني مراکز تحقيقات دانشگاهي باصنايع و بالاخره عدم اعتماد مراکز صنعتي به کاربردي بودن تحقيقات دانشگاهي از مهمترين موانع توسعه روابط متقابل صنعت و دانشگاه در ايران مي‌باشند.

واژه‌هاي كليدي: روابط- صنعت و دانشگاه- روابط صنعت و دانشگاه- موانع روابط صنعت و دانشگاه

 

 

مقدمه

كشورهاي در حال توسعه، راهبردهاي متفاوتي را براي دستيابي به توسعه ملي پيشنهاد مي‌نمايند. آنچه مسلم است در تمامي اين راهبردها علم و تكنولوژي محور اصلي توسعه به شمار مي‌آيند. بنابراين ضرورت تعامل دانشگاه و صنعت1 با توجه به پيشرفت‌هاي سريع علم و تكنولوژي امري روشن و بديهي است. چرا كه صادره‌هاي دانشگاه يا نيروي انساني متخصص و ماهر در زمينه‌هاي گوناگون و همچنين اختراع و اكتشاف و نوآوري علمي و گسترش دامنة علم و دانش، بخش بسيار مهمي از وارده‌هاي بخش صنعت است. ايجاد هماهنگي و ارتباط مؤثر بين اين دو بخش در توسعه ملي داراي اهميت بسزائي مي‌باشد.  در اين مقاله براساس پژوهش انجام شده به بررسي موانع ارتباط دانشگاه و صنعت و ارائه راهكارهاي مناسب براي رفع اين موانع پرداخته خواهد شد.



1 . University - Industry Interaction

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر