دانلود تحقیق درمورد قبر عذاب و خوشى آن

دانلود تحقیق درمورد قبر عذاب و خوشى آن

0 2.8k
دانلود تحقیق درمورد قبر عذاب و خوشى آن

با دانلود تحقیق در مورد قبر عذاب و خوشى آن در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق قبر عذاب و خوشى آن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق قبر عذاب و خوشى آن ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد قبر عذاب و خوشى آن

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:98 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمهء مترجم

إنَّ الحمد لله نحمده ونستعينه ونستغفره ونعوذ بالله من شرور أنفسنا ومن سيئات أعمالنا من يهده الله فلا مضل له ومن يضلل فلا هـادى له وأشهد أن لا إله إلاَّ الله وحده لا شريك له وأشهد أنَّ محمداً عبده ورسوله صلى الله عليه وعلى آله وأصحابه ومن تبهعم بإحسان إلى يوم الدين   أمابعد:

رسول اكرم e به خداوند از عذاب قبر پناه خواستند، و امت خود را به آن امر كردند، چنانكه عبدالله بن عباس رضي الله عنهما روايت مىكند كه: رسول اكرم e به ما اين دعا را مىآموختند چنانكه سوره اى از قرآن مىآموختند .

((اللهم إنّي أعوذ بك من عذاب جهنم، وأعوذ بك من عذاب القبر، وأعوذ بك من فتنة المحيا والممات، وأعوذ بك من فتنة المسيح الدجال)) . [مسلم] .

خدايا من از عذاب جهنم، و عذاب قبر، و فتنهء زندگى و مرگ، و فتنهء مسيح دجال بتو پناه مىبرم .

سلف و نياكان اهل سنت و جماعت به عذاب قبر و خوشى آن ايمان كامل دارند، و كفار و ملحدين آنرا انكار كرده و مىگويند: اگر قبرى را نبش كنيم چيزى از عذاب را در آن نخواهيم يافت .

در جواب گفته مىشود: قرآن و سنت پيامبر e و اجماع سلف بر اين عقيده اند كه عذاب قبر وخوشى آن حق است .

و بايد گفت كه احوال آخرت با احوال دنيا مقايسه نمىشود، و عذاب و خوشى قبر مانند عذاب و خوشى دنيا احساس نمىشود .

عذاب قبر و خوشى آن در قرآن و سنت پيامبر e و اجماع اهل سنت و جماعت ثابت است چنانكه خداوند مىفرمايد: )النار يعرضون عليها غدواً وعشياً ويوم يقوم الساعة أدخلوا آل فرعون أشد العذاب( . [غافر 46] .

[اينك آتش دوزخ را صبح و شام بر آنها عرضه مىدارند، و چون روز قيامت شود خطاب آيد كه فرعونيان را به سخترين عذاب جهنم وارد كنيد] .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر