دانلود تحقیق درمورد نهج البلاغه

دانلود تحقیق درمورد نهج البلاغه

0 2k
دانلود تحقیق درمورد نهج البلاغه

با دانلود تحقیق در مورد نهج البلاغه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نهج البلاغه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نهج البلاغه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نهج البلاغه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

در جهان آفرينش و ادب و زبان عرب پس از قرآن مجيد كتاب نهج البلاغه كه پديدارندة آن حضرت اميرمؤمنين  علي بن ابيطالب (ع) است بزرگترين كتابي است كه خطب و كلمات عرشي آن ضامن سعادت دين و دنياي مسلمين و كليد طوايف بشري در هر زماني و عصري بوده و خواهد بود.

اين كتاب شريف آسماني است رفيع كه مطالب ديني و مذهبي آن همواره مانند خورشيد و ماه نور افشاني كرده و معتقدين خود را بسرمنزل هدايت و سعادت رهبري مي نمايد دريائي است كه لطائف ادبي وعلمي آن همچون لئالي آبدار و گهرهاي شاهوار بچنگ غواصان آن افتاده لذتهاي جاوداني مي بخشند، خزينه دانش و خرمن كمالي است كه در طي چهارده قرن هر قدر گهر جويان و خوشه چينيان دانشمندان و رجال علمي از آن خوشه چيني كرده و بهره ها برده اند باز اين خزينه  سرشار و اين خرمن همچون كوهي جسيم و عظيم نمايان است، فصحايي روزگار و بلغاي عالي مقدار هر قدر در اين جهان فصاحت و كان بلاغت غورو دقت بعمل آورده اند بيشتر از ادراك معاني رشيقه و الفاظ بديعه آن دچار اعجاب و شگفتي شده انگشت حيرت بدندان گزيده و بعجز و قصور عقول خويش از رسيدن بكند آن اعتراف نموده اند باينكه كلمات نهج البلاغه دون كلام خالق و مافوق سخن مخلوق و كليد بشر است.

همان طوري كه قرآن كريم شريف ترين كتابي است كه بزرگترين رجال نبوت نازل گريده و احكام و دستورات آن محكم ترين دستوراتي است كه ضامن سعادت دين و دنياي بشريت است ، همينطور علي عليه السلام كاملترين فردي از افراد بشر كه قوانين و احكام ان كتاب محكم را بكار بسته است، پس از ان همانطوري كه عين عكسها از درون آئينه شفاف به بيرون مي افتد آن آئينه سراپانماي ايزدي آن انوار تابناك آيات الهي را از داخل بخارج منعكس ساخته و قرآن ديگري به نام نهج البلاغه ايجاد فرموده است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر