دانلود تحقیق درمورد راههاي بيدار نگه داشتن دل

دانلود تحقیق درمورد راههاي بيدار نگه داشتن دل

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد راههاي بيدار نگه داشتن دل

با دانلود تحقیق در مورد راههاي بيدار نگه داشتن دل در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق راههاي بيدار نگه داشتن دل را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق راههاي بيدار نگه داشتن دل ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد راههاي بيدار نگه داشتن دل

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:7 صفحه

قسمتی از فایل:

در ادامه پست قبل که گفتيم بايد جايي هم در دل براي هشيار شدن بگذاريم يکي از راههاي بيدار نگه داشتن دل گفتيم که ديدار با عالم است و همچنين گوش دادن به مواعظشان است.

"يکي از سالکان ميگويد:هرگاه در خود سستي در امر عبادت ببينم ، به ديدار يکي از بندگان صالح خدا ميروم ، و در رفتار و حالات او مي انديشم ، و اين عمل تا يک هفته به من نشاط در امر عبادت ميدهد ، و به کوشش در کار آخرتم وا مي دارد"(۱)

در همين مورد که چه تاثيراتي دارد شنيدن صحبتهاي بندگان صالح پروردگار ، که اول به تهذيب خود پرداخته اند سپس دست ديگران را هم ميگيرند توجه شما را به مطلب نفس مردان خدا کيمياست که نمونه زيبايي در اين مورد است جلب ميکنم.

خب برگرديم به ادامه مطلب

ملاکهاي دنيايي بودن چيه؟

معيار اهل دنيا بودن انسان ، مال و منال و جاه و مقامه ؟

و ملاک اينکه اهل دنيا نباشه اينه که انسان اينها رو نداشته باشه ؟

همونطوري که ميدونيد اينها ملاک نيستش

ملاک دنيايي بودن تعلق خاطر نسبت به اين امور داشتن يا همون دلبستگي به اينهاست

چه بسيار کساني که مال و دارايي و ... دارند ولي داشتن و نداشتن آنها در نظرشان فرقي نميکند و برعکسش هم هست چه بسيار کساني که مال و دارايي ندارند ولي دائما در دلشان حب به دنيا وجود دارد.

حالا چه جوري مي تونيم تشخيص بديم که دلبستگي داريم يا نه ؟

اگر يه وقتي ما از وسايل و لوازم و ... هر چي که داريم اگر از دستشون داديم و ناراحت شديم مشخص ميشود در ما دلبستگي وجود دارد و اگر هم چيزي بدستمون رسيد هم اگر خوشحال شديم باز هم دلبستگي داريم.

البته اين خيلي سخته که اصلا در اين موارد هيچ تغييري در انسان ايجاد نشه ولي انسان ظرفيت اينو داره و بايد با تمرين از کم به زياد به اين مهم دست پيدا کنه.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر