دانلود تحقیق درمورد رافائل ايزرائيلى

دانلود تحقیق درمورد رافائل ايزرائيلى

0 2.5k
دانلود تحقیق درمورد رافائل ايزرائيلى

با دانلود تحقیق در مورد رافائل ايزرائيلى در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق رافائل ايزرائيلى را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق رافائل ايزرائيلى ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد رافائل ايزرائيلى

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:2 صفحه

قسمتی از فایل:

رافائل ايزرائيلى مى‏نويسد: تاجران عرب در قرن اول هجرى‏درناحيه آراكان واقع در غرب برمه و در نقطه مرزى با بنگلادش‏اقامت گزيده و اسلام را در اين سرزمين انتشار دادند. اما گفته‏مى‏شود در سال 588 هجرى مطابق با 1192 ميلادى، اسلام در اين‏سرزمين گسترش يافت و در قرن نهم و دهم ميلادى بازرگانان ايرانى‏و عرب دراين مكان استقرار يافته و به نشر اسلام پرداختند. مسلمانان ساكن هند نيز در اين سرزمين به گسترش اسلام اقدام‏نمودند و مسلمانان برمه در سطح وسيعى باهند به تجارت پرداختند. در سال 1870 م عده‏اى از مسلمانان «يون نان‏» موسوم به پانتاى‏كه در قيام اين ناحيه شكست‏خورده بودند به صورت پناهنده از چين‏به برمه آمدند. برخى مسلمانها هم در شرايط عادى به عنوان‏بازرگان، چين را به قصد برمه ترك گفتند و لذا حركت مهاجرين‏مسلمانان به سوى برمه گسترش يافت.

مائونگ تان لويى از محققين بودايى ميانمار نوشته است: در 680ميلادى(69 هجرى)، محمد حنفيه فرزند امام على(ع) پس از عدم توفيق‏نسبت‏به خونخواهى امام حسين(ع)از بنى‏اميه، همراه با طرفداران ونيروهاى خود به شرق كوچ كرد تا بالاخره درسواحل آراكان به‏ميانمار رسيد و در آنجا كاياپورى ملكه قبيله منطقه را شكست‏داده او را به دين اسلام در آورد و آنگاه ملكه را به زنى گرفت وبه ترويج اسلام در آن منطقه پرداخت. در حال حاضر دو مزار درآراكان وجود دارد كه به حنفيه تونكى(مزار حنفيه)و كاياپورى‏تونكى معروف هستند. آن دو مزار همراه با «عرب شاه پارا» (منطقه فتح حنفيه برميانمارى‏هااست.)به صورت زيارتگاه مسلمانان‏اين منطقه در آمده است.

باگسترش ممالك اسلامى در هند و ترويج اسلام در بنگال و تبديل‏آن منطقه به يك مملكت و سلطان‏نشين اسلامى، منطقه عربى‏ميانمار(ايالت آراكان)تحت نفوذ مسلمانان بنگال و هند قرارگرفت، بسيارى از امراى مسلمان مانند «عيسى تهو» و«اميرحمزه‏» برآن ديار حكومت كرده‏اند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر