دانلود تحقیق درمورد شيب آبراهه‌ها و رودها

دانلود تحقیق درمورد شيب آبراهه‌ها و رودها

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد شيب آبراهه‌ها و رودها

با دانلود تحقیق در مورد شيب آبراهه‌ها و رودها در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شيب آبراهه‌ها و رودها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شيب آبراهه‌ها و رودها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد شيب آبراهه‌ها و رودها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:22 صفحه

قسمتی از فایل:

-1 مقدمه

امروزه بخش وسيعي از پژوهش‌ها در ژئومورفولوژي به بررسي عكس‌العمل رودخانه‌ها نسبت به تكتونيك، آب و هوا و ناهمواريهاي سطح زمين مربوط مي‌گردد. تمام پژوهش‌ها به اين نتيجه منجر شده‌اند كه مورفولوژي رودخانه‌ها مي‌تواند براي دستيابي به ناآراميهاي موجود در منطقه مورد استفاده قرار گيرد. چرا كه تغييرات آهنگ فرازگيري در يك منطقه موجب تغيير شيب بستر آبراهه‌ها و رودخانه‌ها مي‌گردد. بطور كلي در بخش‌هايي از زمين كه پوسته براي دوره‌هاي زماني طولاني ناپايدار بوده است تغيير شكلهاي تكتونيكي فعال باعث بروز يك پاسخ رودخانه‌اي خواهند شد. بنابراين محاسبه شاخص شيب آبراهه‌ها و رودها مي‌تواند ديد بسيار خوبي از تكتونيك فعال منطقه به دست دهد. البته اگر همگام با افزايش فرازگيري تكتونيكي، شيب بستر آبراهه‌ها و رودها افزايش نيابد اين حاكي از آن است كه فرآيندهاي فرسايش بستر بطور مؤثرتر عمل نموده‌اند. اين وضعيت در مناطق با سنگهاي سست و خرد شده مي‌تواند اتفاق بيافتد. بنابراين هرگونه ارزيابي تكتونيكي با استفاده از شاخص شيب آبراهه‌ها و رودها بايد با توجه به مقاومت سنگهاي موجود در منطقه صورت پذيرد. هرچند در بسياري موارد، تفكيك اثرات ناشي از تكتونيك فعال و مقاومت سنگها مشكل مي‌باشد. نكته ديگر اين است كه شاخص شيب رودخانه‌ها شديداً به ميزان جابجايي گسلها بر روي پيشاني كوهستان وابسته است. افزايش ميزان جابجايي گسلها در پيشاني كوهستان موجب افزايش مقادير شاخص شيب رودخانه‌ها مي‌گردد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر